Hyundai ix20 je na trhu od roku 2010. Za ten čas si našiel v Európe takmer 200 000 zákazníkov, čo znamená približne deväťpercentný podiel na trhu. Ďalšie percentá má na konte jeho dvojča s názvom Kia Venga. Hyundai ix20 síce absolvoval počas piatich rokov malé úpravy, ale na veľkú modernizáciu dozrel čas až s prechodom na emisnú normu Euro 6. Spolu s vynovenou škálou motorov preto podstúpil aj dosť výrazné štylistické úpravy.
Vidieť to hneď na jeho prednej časti s novou 6-uholníkovou maskou, ktorá koketuje s drahšími modelmi Hyundaia a prepožičiava mu takmer imidž crossovera. Tá je v drahších verziách ozdobená chrómovými horizontálnymi lamelami. Reflektory dostali projektorovú optiku a zadné svetlá pre zmenu LED diódy. Nové sú puklice 15-palcových diskov aj dizajn hliníkových kolies s rozmerom 16 alebo 17 palcov. Na výber je až 11 odtieňov laku, z toho sedem metalických a tri perleťové.
Interiér ponúka stále nadštandardný priestor, čo je zásluhou rázvoru až 2 615 mm a tiež výšky karosérie 1 600 mm. V kufri nájdete 440 litrov pre batožiny. Po sklopení delených zadných operadiel aj so sedadlami vzrastie kapacita na konečných 1 486 litrov. Hlavnou zmenou je použitie nového audiosystému, prevzatého z druhej generácie Hyundaia i20, a navigácia so 7-palcovým dotykovým TFT displejom. V ponuke zostáva vyhrievaný volant, panoramatická otvárateľná strecha či dve farebné alternatívy klasického čalúnenia a kože.
Zostava motorov sa síce nemení, no všetky odteraz plnia emisnú normu Euro 6. Benzínové agregáty radu Gamma s variabilným časovaním ventilov CVVT a objemom 1,4 (66 kW) alebo 1,6 (92 kW) litra majú zvýšenú účinnosť. Dieselové motory 1,4 CRDi (57, 66 kW) a 1,6 CRDi (81, 94 kW) majú zvýšený krútiaci moment na 240, respektíve 260 Nm, čo je zlepšenie v prípade menšieho agregátu o 20 Nm. Pritom jeho maximum vrcholí už pri 1 500 otáčkach, čo je o 150 nižšie ako v minulosti.
S výnimkou motora 1,4 CVVT, ktorý je spriahnutý s 5-stupňovým manuálom, sú všetky ostatné kombinované so 6-stupňovými prevodovkami. A čo je potešiteľné, zastaraný 4-stupňový automat nahradil konečne modernejší so šiestimi prevodovými stupňami. Dostupný je však len pre najvýkonnejšiu benzínovú alternatívu 1,6 CVVT. Výsledkom je zníženie spotreby, ktorú však Hyundai zatiaľ nespresnil. A to ani pri ďalších motorizáciách.
Isté však je, že o ďalšiu redukciu apetítu sa môže odteraz starať úsporný balík BlueDrive so štart-stop systémom, pneumatikami s nízkym valivým odporom a uzatvárateľnou prednou maskou. Vynovený Hyundai ix20 bude aj naďalej schádzať z výrobných liniek českého závodu v Nošoviciach. Produkcia odštartuje v máji, takže k prvým majiteľom by sa malo malé kórejské MPV dosť už začiatkom leta. Európsku premiéru absolvovalo na nedávnom ženevskom autosalóne.
Rozmery/objemy|
Dĺžka (mm) | 4 115 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 765 |
Výška (mm) | 1 600 |
Rázvor náprav (mm) | 2 615 |
Objem kufra (l) | 440 – 1 468 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Technické údaje
Motor | 1,4 CVVT | 1,6 CVVT | 1,4 CRDi | 1,4 CRDi | 1,6 CRDi | 1,6 CRDi |
---|---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 396 | 1 591 | 1 396 | 1 396 | 1 582 | 1 582 |
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/6 000 | 92/6 300 | 57/4 000 | 66/4 000 | 81/4 000 | 92/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 137/5 000 | 156/4 200 | 240/1 500 | 240/2 500 | 260/1 500 | 260/1 500 |
Prevodovka | 5M | 6M/6A | 6M | 6M | 6M | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 12,8 | 10,8/11,5 | 15,2 | 14,2 | 11,4 | 11,1 |
Max. rýchlosť (km/h) | 168 | 185/180 | 160 | 167 | 183 | 186 |