Hyundai i20 Active: Kórejský 'Scout' je na svete

Jeden z kľúčových konkurentov novej Fabie, Hyundai i20, dostal v Indii off-roadovú verziu Active. Či sa dostane aj do Európy, je zatiaľ nejasné.

17.03.2015 06:00
debata
Verzia Active má úplne nový predný nárazník s... Foto: Hyundai
Hyundai i20 Active Verzia Active má úplne nový predný nárazník s „otočeným“ sacím otvorom, kruhovými hmlovkami a ochrannými panelmi. Ochranu podvozku nájdeme aj na podbehoch a blatníkoch.

Nový Hyundai i20 poznáme ako 5-dverový hatchback a trojdverové coupé. Špekuluje sa aj o praktickej verzii s karosériou kombi. Tá je však zatiaľ v nedohľadne. V každom prípade, v Indii už majú zákazníci na výber aj Hyundai i20 Active, čo je off-roadovo ladená verzia 5-dverového hatchbacku. Čosi ako Fabia Scout. A nevyzerá veru zle. Jej dizajn obohatila plastová ochrana podvozku, a to tak na nárazníkoch, blatníkoch, ako aj na podbehoch. Ale zmien je podstatne viac. Predná maska sa na rozdiel od základného hatchbacku rozširuje smerom nadol, podobne ako pri kupé. Agresívnejší vzhľad zabezpečujú nové veľké kruhové hmlové svetlá.

Svetlá výška narástla o 20 mm na konečných 190,... Foto: Hyundai
Hyundai i20 Active Svetlá výška narástla o 20 mm na konečných 190, čo je veľmi slušné číslo. V sérii sú 17-palcové disky kolies obuté univerzálnymi pneumatikami.

Ich pendantom sú zadné kruhové „odrazky“. Pribudli tiež chrómové kľučky dverí, hliníkové strešné nosiče a hliníkový kryt veka nádrže. Zmeny v dizajne sa podpísali na náraste celkovej dĺžky o 10, šírky o 26 a výšky až o 50 mm (3 995 × 1 76­0 × 1 555 mm). Z toho na výške podvozku pribudlo užitočných 20 mm, takže celková svetlá výška narástla na veľmi slušných 190 mm. Šestnásťpalcové disky kolies obúvajú univerzálne pneumatiky s rozmerim 195/55 R16. To i20 určite uľahčí jazdu v ľahkom teréne. Do ťažšieho sa však nechystá, keďže pohon oboch náprav v pláne rozhodne nie je. Sériová je v podstate aj technika.

Interiér obohatili hliníkové pedále a špeciálne... Foto: Hyundai
Hyundai i20 Active Interiér obohatili hliníkové pedále a špeciálne čalúnenie v modrom alebo oranžovom vyhotovení.

Na výber sú len dva motory – benzínový 4-valec 1,2 CVVT (62 kW) a diesel 1,4 CRDi (66 kW). Aspoň v Indii. Kým benzínová alternatíva je spojená 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, diesel má prevodov šesť. Automat sa do i20 Active zatiaľ nedostane. V porovnaní s bežnými vyhotoveniami však automobilka upravila stály prevod, čo dáva tomuto „kórejskému Scoutu“ viac šancí mimo asfaltu. Zároveň sa tým zlepšila akcelerácia – s motorom 1,2 VVTi o šesť a s motorom 1,4 CRDi o 11 percent. Udávaná spotreba paliva 5,8, respektíve 4,7 litra na 100 km zároveň znamená, že novinka je približne o liter „smädnejšia" ako jej civilní súrodenci.

Bohatšie exteriérové vybavenie dopĺňa aj špecifická výbava interiéru. V sérii je automatická klimatizácia, multifunkčný nastaviteľný volant, hliníkové pedále, nastaviteľné sedadlo vodiča, bezkľúčový prístup a štartovanie, ale aj audiosústava s ôsmimi reproduktormi a Bluetooth. Dva airbagy odkazujú na nižšie bezpečnostné predpisy v Indii. Zákazníci si však môžu zvoliť dve farebné vyhotovenia interiéru – Tangerine Orange alebo Aqua Blue. Zatiaľ len tí indickí, keďže i20 Active mieri v prvej vlne práve k nim. Hyundai síce predaj v Európe nevylúčil, ale pravdepodobne si to ešte vyžiada určitý čas. Aj z dôvodu, že výroba európskych verzií s ľavostranným riadením je situovaná v Turecku.

Hyundai i20 Active
Hyundai i20 Active
+23Hyundai i20 Active

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai i20 #Hyundai i20 Active
Články podľa značiek