Qoros City SUV absolvoval svetovú premiéru už vlani na domácom autosalóne v Guangzhou. Do Európy však dorazil až v marci. Aj to len formálne, keďže jeho predaj zatiaľ čínsko-izraelská automobilka v týchto končinách v najbližšom čase neplánuje. Qoros má stále v Európe len jedno dílerstvo, zhodou okolností v Bratislave, a v jeho cenníku figuruje jediný model – Qoros 3 sedan 1,6 Turbo. Nič viac, nič menej.
Odhliadnuc od tejto reality, treba priznať, že zo skromnej ponuky Qorosu je práve City SUV najatraktívnejšie. Nie je síce ani príliš City a bez štvorkolky už vôbec nie SUV, ale na charakteristike crossoveru by sme sa zhodnúť mohli. A tie sú dnes obzvlášť trendy. Celkom nové auto ale nečakajte. Qoros použil to najjednoduchšie riešenie. Upravil svoj Qoros 3 Hatch v off-roadovom duchu. Novinka dostala nové nárazníky so spodnou ochranou a tiež mohutné lemy prahov a blatníkov či výrazný zadný spojler.
K tomu musíme pripočítať 17– a 18-palcové disky kolies obuté pneumatikami s vyšším profilom, zväčšenú svetlú výšku na 170 mm a celkové zvýšenie karosérie o 67 mm. Tam terénny tuning Qorosu končí. Lenže ako to býva, menej je niekedy viac. Nielen, že toto auto pôsobí veľmi solídne a sympaticky, ale jeho výhodou je aj skutočnosť, že nemá priamych konkurentov. Prakticky všetky Scouty, Allroady, Alltracky či Cross Country sú totiž odvodené z verzií kombi. City SUV je hatchback ako vyšitý, a to mu dáva výnimočnú pozíciu.
Navyše sľubuje viac komfortu ako módne crossovery na platformách modelov nižšej triedy. Má rázvor 2 690 mm, veľký interiér a slušný kufor s objemom 403 litrov, ktorý možno zväčšiť sklopením sedadiel až na 1 105 litrov. Kým exteriérové úpravy sú viditeľné na prvý pohľad, v interiéri sa nič nezmenilo. Palubná doska aj sedadlá sú totožné so sedanom a hatchbackom. To platí aj o výbave dodávanej v úrovniach Active, Style, Style Plus a Excite.
Tá najvyššia už obsahuje moderné dotykové rozhranie Qoros MMH s 8-palcovým monitorom, cez ktoré možno využívať služby QorosQloud (len v Číne), xenónové svetlomety, 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, bezkľúčový vstup a bezkľúčové štartovanie, dažďový a svetelný senzor, audio s výkonom 150 W, či parkovaciu kameru s dynamickými vodiacimi čiarami. Ponuka motorov je podstatne skromnejšia.
Pre City SUV je k dispozícii len jedna pohonná jednotka. Preplňovaný agregát 1,6 VVT, ktorý je zatiaľ najvýkonnejším motorom Qorosu, dáva výkon 115 kW a krútiaci moment 210 Nm. Základom je 6-stupňová manuálna prevodovka. Pre vyššie úrovne vybavenia je však k dispozícii aj 6-stupňová dvojspojka DCT. Qoros City SUV dosahuje maximálnu rýchlosť 205 km/h a priemerne spotrebuje sedem litrov benzínu.
Pohon oboch náprav nečakajte. City SUV si musí vystačiť, tak ako bežný hatchback s predným náhonom. To platí aj o konštrukcii podvozka s prednými tlmičovými vzperami McPherson a zadnou kľukovou nápravou. Pre potreby City SUV bol však mierne upravený rozchod kolies. Vpredu sa zväčšil o deväť a vzadu o 2 mm. O čosi výkonnejšia je aj brzdová sústava s prednými ventilovanými kotúčmi s priemerom 305 mm a zadnými 285 mm. Stabilizačný systém ESC bol upravený v spolupráci so spoločnosťou TWR.
To všetku sú však v podstate irelevantné informácie. V Európe City SUV totiž v dohľadnej dobe určite neuvidíme. Príde možno až v čase, keď Qoros spustí európsky útok. No už dnes je zrejmé, že pôvodne avizovaný termín na rok 2016 bol prehnane optimistický. A ani rok 2017 nevyzerá nádejne. Qoros sa momentálne orientuje na domáce aktivity, najmä budovanie dílerskej siete v Číne. Slovensko tak ostane ešte dlhý čas jediným európskym ostrovčekom Qorosu. Zatiaľ sa podarilo čínsko-izraelskej automobilke predať na starom kontinente zanedbateľných 51 áut.
Rozmery/objemy
Dĺžka (mm) | 4 452 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 854 |
Výška (mm) | 1 504 |
Rázvor náprav (mm) | 2 694 |
Svetlá výška (mm) | 170 |
Objem kufra (l) | 403 – 105 |
Objem nádrže (l) | 55 |
Technické údaje
Motor | 1,6 T |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 598 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC Turbo |
Max. výkon (kW/ot.) | 115/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 210/1 750 |
Prevodovka | 6M/6DCT |
0 – 100 km/h (s) | 10,1/10,8 |
Max. rýchlosť (km/h) | 205/208 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,8/6,9 |