Lincoln Continental bol dlhé desaťročia synonymom amerického luxusu. Jeho história sa píše od roku 1939, no reštrukturalizácia v koncerne Ford na prelome tisícročí preň znamenala červenú. V roku 2002 síce ešte Ford predstavil 12-valcový koncept nového Continentalu, ale do výroby sa nikdy nedostal. Paradoxne, v tom istom roku sa éra jednej z najslávnejším amerických limuzín uzavrela. Ford ukončil výrobu deviatej generácie a odvtedy akoby sa Lincoln Continental pod zem prepadol.
Časy sa však zmenili, Ford je v lepšej kondícii než pre desiatimi rokmi a tak svitá svetlo na konci tunela. Veľký comeback Continentalu je viac ako istý. Naznačuje to rovnomenný koncept, ktorý sa predstavuje na autosalóne v New Yorku, ale aj slová Marka Fieldsa, šéfa Fordu, ktorý sa na adresu štúdie vyjadril, že v mnohom pripomína podobu sériového modelu. A naozaj, nie je na nej nič extra futuristické. Napokon Continental Mark X by mal zamieriť na výrobné linky už na budúci rok.
Ford zatiaľ veľa o koncepte neprezradil. Nevieme dokonca ani rozmery. Celková dĺžka sa však bez pochyby prehupne cez hranicu piatich metrov a rázvor náprav cez tri metre. Gigantické formát modelov zo sedemdesiatych rokov však už určite nikdy nedosiahne. Štúdia, ktorá vznikla kompletne pod taktovkou Lincolnu, vyniká minimalistickým dizajnom, pokojnými plochami a pôsobivými proporciami. Prednú časť zdobia laserové LED svetlá a precízne spracovaná maska.
Hladkosť povrchov nenarúšajú ani kľučky dverí (E-Latch), ktoré sa vysunú z obrysu až po stlačení tlačidla. Diódy nájdeme aj v zadných svetlách. Z nárazníka „vykúkajú“ štyri koncovky výfukov. Panoramatická strecha je vytvorená zo špeciálneho skla SPD SmartGlass, schopného meniť priepustnosť svetla. Zachytiť dokáže až 99 % UV žiarenia a znížiť teplotu v interiéri o 18 stupňov Celzia. Celý koncept je lakovaný v metalickej farbe Rhapsody Blue, ktorá je pre Lincoln typická. Všetko dopĺňajú neprehliadnuteľné 21-palcové disky.
To, že ide prakticky o prototyp sériového modelu, prezrádzajú aj konvenčné dvere. Lincoln teda neexperimentoval s odstránením stredového stĺpika ani protismerným otváraním tak ako v minulosti, alebo aj pred trinástimi rokmi na spomínanom koncepte. Interiér má vyslovene relaxačnú atmosféru doplnenú špičkovými materiálmi. Kožu Venetian nájdete prakticky všade. Lincolnom patentované sedadlá možno nastavovať až v tridsiatich smeroch. Nechýba masáž ani ventilácia. Vytvoriť možno aj lôžkovú úpravu.
V mohutnom stredovom tuneli sa ukrývajú výsuvné stolíky či chladený box na šampanské. Zaujímavým detailom sú kožené tašky uchytené na zadnej strane operadiel predných sedadiel. Klasické tlačidlá nahradil veľký dotykový displej a analógovové prístroje virtuálny kokpit. Na informácie o technike je však Lincoln zatiaľ skúpy. Prezradil len toľko že koncept poháňa 6-valcový benzínový EcoBoost. Takže downsizingu sa nevyhne ani táto ikona amerického luxusu. Dvanásťvalec z predošlého konceptu je dnes jednoducho absolútne vylúčený.
Poháňané budú pravdepodobne zadné kolesá, hoci posledné dve generácie Continentalu boli predokolkami. Vylúčený nie je ani hybrid či pohon 4×4. Viac sa iste dozvieme na budúcoročnom autosalóne v Detroite, teda v čase, keď bude nový Continental na prahu sériovej výroby. Či sa mu podarí dobyť stratené pozície, ktoré už dávno obsadil konkurenčný Cadillac, japonský Lexus či nemecké prémiové trio, ukáže až čas.