Volvo skráti vývoj áut na 20 mesiacov! Pomôže platforma CMA

Švédska automobilka vyvíja novú modulárnu platformu aj pre malé vozidlá. Používať ju bude nielen Volvo, ale aj materská čínska automobilka Geely.

05.04.2015 07:00
Volvo - platforma CMA Foto:
Nová platforma CMA má skrátiť vývoj nových kompaktných modelov na rekordných 20 mesiacov. To je o napríklad o 22 menej, než Volvo potrebovalo na vývoj súčasného Volva V40.
debata (1)

Len nedávno predstavilo Volvo luxusné SUV XC90, ktoré je prvým modelom postaveným na veľkej platforme SPA (Scalable Product Architecture). Na nej vzniknú aj ďalšie modely vrátane novej vlajkovej lode S90/V90, či ešte väčší sedan o ktorom sa uvažuje pre Čínu. Okrem toho chce však Volvo zefektívniť aj vývoj menších modelov. Pomôcť má nová platforma CMA (Compact Modular Architecture), na ktorej pracuje spolu s čínskou automobilkou Geely.

Vďaka nej sa má vývoj nových menších modelov skrátiť len na 20 mesiacov! Uviedol to Peter Mertens, viceprezident Volva pre výskum a vývoj. To je skrátenie viac ako o polovicu. Veď vývoj súčasného Volva V40 trval 42 mesiacov a Volva XC90 s platformou SPA približne 30 mesiacov. Aj Toyota a Mazda, známe rýchlym a flexibilným vývojom, dnes potrebujú na zrod novinky minimálne 26 mesiacov. Volvo by sa tak stalo doslova rekordérom a nové modely mohlo chrliť jeden za druhým.

Znížiť náklady však pomôže aj synergia s materskou čínskou automobilkou Geely. Platformu totiž vyvíjajú spoločne a spoločne ju budú aj využívať. Vhodná bude teda nielen pre švédske prémiové ale aj pre čínske mainstreamové produkty Geely. Očakávať môžeme tiež prínos v oblasti nižšej spotreby, vďaka nižšej hmotnosti, a v oblasti bezpečnosti, keďže platforma sa postará o vyššiu tuhosť. Prvým modelom vyvinutým na platforme CMA bude nástupca súčasného Volva V40, ktorý sa predstaví približne za dva roky. Po ňom má nasledovať crossover XC40.

Platforma bude pripravená aj pre zástavbu nových motorov Drive-E, medzi ktorými pribudnú preplňované 3-valce. Samozrejmosťou je kompatibilita s manuálnymi, 8-stupňovými automatickými aj 7-stupňovými prevodovkami DSG. A k tomu musíme pripočítať hybridné pohony.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volvo #výroba áut
Články podľa značiek