
Súčasne s autosalónom v New Yorku prebieha veľká autoshow aj v kórejskom Soule. Najväčší domáci výrobca si preň pripravil koncept HND-12 Enduro. Už názvom inšpirovaným terénnymi motocyklami naznačuje svoju dobrodružnú povahu. Ide o čistokrvný crossover s dĺžkou 4 271, šírkou 1 852 a výškou 1 443 mm. Je teda o 20 centimetrov kratší ako nový Tucson. Čosi také by sa portfóliu Hyundaia iste zišlo, kompaktné crossovery sú predsa v kurze.
Namiesto vývoja úplne nového modelu by však možno stačilo upraviť niektorý z tých súčasných. A práve rázvor náprav 2 650 mm prezrádza, že HND-12 Enduro je blízkym príbuzným kupé Veloster. Napokon vidieť to aj na dizajne, ktorým sa na seba ponášajú. Takouto konverziou by Hyundai zabil hneď dve muchy jednou ranou. Predaje Velosteru, i keď ide o okrajový segment, totiž zďaleka nesplnili očakávania automobilky. Stiahnutý bol napríklad aj z nášho trhu.

Enduro tak pravdepodobne testuje reakciu publika. A nevyzerá vôbec zle. Ako koncept si však mohlo dovoliť viac extravagancie než jeho základ. Nájdeme tu preto mohutné plastové lemy blatníkov, veľké kolesá a zaujímavo riešené aerodynamické prvky, napríklad vertikálne lamely v prednom nárazníku, usmerňujúce prúdenie vzduchu k motoru a brzdám. Chýbať nemôžu LED reflektory, zapustené kľučky dverí ani kamery namiesto spätných zrkadiel, situované v hornej časti predných stĺpikov. Naopak, miesto asymetrických dverí Veslosteru má Enduro len jediný klasický pár.
Napriek športovému charakteru by malo byť Enduro aj veľmi praktické. Interiér má síce len štyri sedadlá, no tie zadné sú sklopné, čo umožňuje variovať veľkosť batožinového priestoru. Ďalšie užitočné litre nájdeme v originálnej zásuvke, ktorá sa vytiahne zo zadného nárazníka. Dizajn interiéru je inšpirovaný tiež svetom terénnych motocyklov. Pripomínať to má napríklad volant či vnútorné kľučky dverí. Bohužiaľ, fotografie kabíny Hyundai nezverejnil. Zato vieme, že z prahov sa vysúvajú stúpačky uľahčujúce nakladanie batožiny na strešný nosič.

Pod kapotou štúdie pracuje to najnovšie, čo má Hyundai momentálne k dispozícii. Konkrétne preplňovaný 4-valec 2,0 GDI Turbo v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7DCT. Výkon síce automobilka neprezradila, ale v novej Kii Optima, ktorá slávila svetovú premiéru v tom istom čase na autosalóne v New Yorku, bol naladený na 182 kW, čo by Enduru stačilo až-až. Najmä ak uvážime, že nie je vyzbrojené pohonom oboch náprav. Ak by to tak bolo, iste by sa tým Hyundai nezabudol pochváliť v tlačovej správe.
Na zlých povrchoch si tak bude musieť vystačiť so zväčšenou svetlou výškou. Aká bude budúcnosť štúdie, ukáže až čas. Ak dostane zelenú, bude sa musieť s určitosťou zbaviť viacerých showcarových extravagancií. Počítať môžeme s piatimi dverami a piatimi miestami v kabíne. Bude to jednoducho mestský crossover, ktorý by mohol zavariť Nissanu Juke, Honde HR-V alebo Renaultu Captur.