O novej Astre, ktorá príde na trh ešte tento rok, sme vás informovali len pred pár dňami v súvislosti s uvoľňovaním informačného embarga. Vieme preto, že bude o čosi menšia, minimálne o 120 kg ľahšia, a pritom ponúkne väčší interiér a nižšiu spotrebu paliva. Teraz však Opel vytiahol ďalší tromf z rukáva. Astra má zažiariť aj svetelnou technikou. Ako prvá prinesie vo svojej triede inteligentné matricové LED reflektory. Nazvala ich IntelliLux.
LED svetlá sme tu už síce mali, veď prvými modelmi nižšej strednej triedy s touto technológiou boli Peugeot 308 a Seat Leon, a to už v roku 2013, no Astra ide ešte ďalej. Matricové reflektory, podobné tým, ktoré používajú zatiaľ výhradne prémiové vozidlá, ako Audi A8 či Mercedes-Benz triedy S, obsahujú osem individuálne riadených diód pre každý z reflektorov. Pracovať budú na základe informácií z kamery OpelEye na čelnom skle, ktorá sledujúcej objekty na ceste.
Podľa toho môže riadiaca jednotka upraviť svietivosť jednotlivých diód, vytvárať tmavý tunel v kuželi proti oslepovaniu protiidúcich vodičov či zvýrazňovať jednotlivé objekty alebo krajnice. Samozrejmosťou je automatická regulácia diaľkového a stretávacieho režimu. Podľa Opela zaregistruje vodič objekty na vozovke pri rýchlosti 80 km/h o 30 až 40 metrov skôr než s konvenčnými alebo xenónovými svetlami, čo mu dáva výhodu 1,5 sekundy. Má tak viac času na rozhodovanie a rekaciu.
Ďalším prínosom je špeciálny diaľničný režim, ktorý nasmeruje svetelný tok do väčšej vzdialenosti než na bežných cestách. Aby boli však svetlá IntelliLux aj cenovo dostupné, nebude ich činnosť zviazaná s navigačným systémom. O cene zatiaľ Opel mlčí. S najväčšou pravdepodobnosťou ale pôjde výhradne o prvok príplatkového príslušenstva. V najlepšom prípade ich nájdeme v sérii najvyššej úrovne vybavenia, tak ako to urobil Peugeot s full-LED svetlami v tristoosmičke.