Predaj lowcostových sedanov má stále rastúci trend, a to dokonca aj v západnej Európe. Kým však Dacia svojím Loganom doslova valcuje trhy a darí sa aj Renaultu Fluence či francúzskym dvojičkám Peugeot 301/Citroën Elysée, Fiat svojou Lineou predstavenou už v roku 2007 dávno stratil dych. Nahradiť ju má úplne nový globálny model Ægea. Ten sa práve predstavuje na autosalóne v Istanbule. Turecko bude totiž jeho rodiskom.
Ægea má zaujať štýlovým dizajnom. Fiat tvrdí, že ju vyvíjal hneď od začiatku ako trojpriestorový sedan, čím sa vyhol rizikám, ktoré súvisia s prestavbou hatchbackov na sedany. Na druhej strane Linea, odvodená z Punta, patrila rozhodne k tým vydarenejším derivátom. Ako ukazujú prvé oficiálne snímky, Ægea bude naozaj celkom pekným autom s bohato modelovanými prelismi a výraznou prednou maskou.
V porovnaní s Lineou je novinka o 60 mm kratšia. Na dĺžku má rovných 4 500 mm. Jej šírka je 1 780 a výška 1 480 mm. To zároveň znamená, že je o 50 mm širšia a o 10 mm nižšia. Napriek redukcii dĺžky sa rázvor náprav natiahne z pôvodných 2 600 na 2 640 mm. Kabína ponúkne päť miest pre pasažierov a ako sa na lowcostový sedan patrí, aj veľký kufor s objemom 510 litrov, čo je mimochodom len o 10 viac ako v minulosti.
Na lacné auto bude Ægea disponovať pomerne štýlovou palubnou doskou a relatívne bohatým vybavením. K dispozícii má byť automatická klimatizácia, navigácia TomTom aj multimediálne dotykové rozhranie Uconnect s 5-palcovou farebnou obrazovkou, Bluetooth a hlasovým ovládaním. Pod kapotou má byť na výber zo štyroch motorov, z toho dvoch benzínových a dvoch dieselových s výkonovým rozpätím 70 až 88 kW. Počítať tak môžeme s agregátmi MiltiAir a MultiJet.
Vývoj vozidla, ktorý trval tri roky, prebiehal čiastočne v Turecku v spolupráci so spoločnosťou Tofas, ktorá zabezpečí výrobu Ægea vo svojej továrni v tureckej Burse. Na jej linkách dnes schádzajú napríklad aj modely Linea, Qubo, Dobló a Fiorino. Ægea bude určená pre viac ako 40 krajín celého sveta vrátane Európy, Afriky a Stredného východu. Predaj odštartuje Fiat v novembri, a to najprv v „domácom“ Turecku trhu.