Štvorvalcové Porsche prídu už budúci rok. Výkon neutrpí

Modernizované Porsche Boxster a Porsche Cayman modelového roku 2016 presedlajú na úspornejšie 4-valce. Šok? Ani nie. V histórii automobilky zo Zuffenhausenu by sme našli štvorvalcových modelov hneď niekoľko. Dôvodom sú ale tentoraz emisie.

08.06.2015 12:00
debata
Nové 4-valce boxery pre Porsche Boxster a... Foto: Porsche
Porsche Cayman GTS Nové 4-valce boxery pre Porsche Boxster a Cayman by mali mať objem od 1,6 do 2,0 litra a výkon od 156 až do 268 kW.

Už viac ako dva roky sa oficiálne šepká, že Porsche plánuje nahradiť 6-valcové boxery menším 4-valcami. Dôvodom je samozrejme snaha zoškrtať priemerné emisie CO2 na čo najnižšiu úroveň. Dnes je jasné, že štvorvalcov sa dočkáme už na budúci rok. Pre Automotive News to potvrdil sám šéf automobilky Matthias Müller. Dostanú ich modernizované modely Porsche Boxster a Cayman. Porsche 911 zostáva našťastie mimo ohrozenia a naďalej počíta so 6-valcami.

O výkon by sme sa báť nemuseli. Aj keď zatiaľ neexistujú žiadne oficiálne údaje o nových pohonných jednotkách, viaceré zdroje uvádzajú, že Porsche pracuje hneď na troch 4-valcových boxeroch – všetkých s priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním. Najmenší z nich má mať objem len 1,6 litra a výkon 156 kW. Väčší dvojliter bude produkovať 213 kW a na vrchol sa postaví boxer s objemom 2,5 litra, ktorý zatieni svojich menších bratov výkonom minimálne 268 kW. Vo vrcholovej verzii však počíta s ďalšími 25 kW navrch.

Motory si na rozdiel od dnešného Macanu... Foto: Porsche
Porsche - motor Motory si na rozdiel od dnešného Macanu zachovajú koncepciu boxer.
Takéto výkonové spektrum by bez problémov dokázalo nahradiť súčasné atmosférické 6-valcové boxery s objemom 2,7 až 3,4 litra, ktoré dávajú od 195 do 243 kW. Dynamika teda rozhodne neutrpí, navyše možno predpokladať, že obe novinky budú ľahšie, čo ich potenciál len a len zvýši. Ide skôr o imidž. Šesťvalec je jednoducho 6-valec. Lenže spojenie Porsche a štvorvalcového motora nie je vlastne nič výnimočné. Nájdete ho dnes napríklad aj pod kapotou nového Macanu. Síce len na vybraných trhoch, ale predsa.

Jeho dvojliter 2,0 TSI pochádzajúci z koncernu VW dáva 177 kW, presne toľko ako v Golfe GTI. A pohľad do histórie odhalí ďalšie spojenia. Štvorvalce používalo nielen prvé Porsche 356 z roku 1948, ale aj modely 912, 914, 924 a 944. Štvorvalce vymizli z ponuky až ukončením výroby modelu 968 v roku 1995. Porsche sa tak dnes k štvorvalcom vlastne len vráti. Bonusom na strane zákazníkov má byť pochopiteľne nižšia spotreba paliva, ktorú však automobilka zatiaľ nešpecifikovala. Podľa Müllera budú nové agregáty určené aj pre severoamerický trh.

Porsche Cayman GTS
Porsche Cayman GTS
+3Porsche Cayman GTS
Porsche Boxster GTS
Porsche Boxster GTS
+3Porsche Boxster GTS

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche Boxster #Porsche Cayman
Články podľa značiek