Mitsubishi ASX 1,6 DI-D: Nová verzia dostala diesel od PSA

Mitsubishi nahrádza v modeli ASX starší autorsky vyvinutý diesel 1,8 DI-D úspornejším, ale aj slabším motorom francúzskej proveniencie. Na 100 km spotrebuje len päť litrov nafty.

09.06.2015 06:00
debata
Jemný facelift, ktorý spoznáte zvonka vďaka... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi ASX Jemný facelift, ktorý spoznáte zvonka vďaka novým denným LED diódam a diskom kolies v dvojfarebnom vyhotovení, dostalo ASX už vlani.

V súčasnosti najúspešnejšie Mitsubishi v Európe má od predstavenia v roku 2011 za sebou už niekoľko zmien. V roku 2013 podstúpilo pomerne rozsiahly facelift a koncom roka pribudla verzia 2,2 DI-D so 6-stupňovým automatom. Motor aj prevodovku si pritom ASX požičalo od svojho väčšieho súrodenca Mitsubishi Outlander. Koncom vlaňajšieho roka prišiel „neviditeľný“ facelift a nový automat pre verzie 1,6 MIVEC a 1,8 DI-D. A teraz tu máme ďalšie zmeny. Opäť pod kapotou.

Pôvodne autorsky vyvinutý diesel 1,8 DI-D s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 300 Nm je minulosťou. Zastúpi ho menší, ale aj slabší naftový motor s označením 1,6 DI-D. Má výkon 84 kW a krútiaci moment 270 Nm. Dodávaný bude výlučne s manuálnou prevodovkou, štart-stop systémom a pohonom oboch náprav. ASX s ním zrýchľuje na stovku za 11,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h. V akcelerácii si teda ASX pohoršilo o 1,8 sekundy a v maximálke o 20 km/h.

Nový diesel 1,6 DI-D si ASX požičalo z dielne... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi ASX - 2015 Nový diesel 1,6 DI-D si ASX požičalo z dielne Peugeotu a Citroenu. Má výkon 85 kW a krútiaci moment 270 Nm.
Odpustkom má byť spotreba len piatich litrov nafty na 100 km. To je o 0,7 litra menej ako v pôvodnej verzii 1,8 DI-D s pohonom oboch náprav. Priaznivci silnejších naftových motorov však nemusia byť sklamaní. V ponuke zostáva naďalej väčší diesel 2,2 DI-D (110 kW) s automatickou prevodovkou. Odstránením jednaosmičky tak Mitsubishi len zrušilo anomáliu, keď ponúkalo dva rôzne dieselové motory s rovnakým výkonom – jeden v kombinácii s manuálom (1,8 DI-D) a jeden s automatom (2,2 DI-D).

Počet ponúkaných verzií sa však i tak znížil, keďže zákazníci prišli o možnosť voliť silnejší diesel s manuálnou prevodovkou a tiež verziu s týmto motorom a predným náhonom. Koniec motora 1,8 DI-D tiež znamená koniec kontinuálnej prevodovky CVT a to aj pre benzínovú verziu 1,6 MIVEC (86 kW), ktorej ostal len 5-stupňový manuál a pohon prednej nápravy. Cena novej dieselovej verzie vo výbave Invite+ štartuje na 21 050 eurách.

Technické údaje

Verzia 1,6 MIVEC 4×2 1,6 DI-D 4×4 2,2 DI-D 4×4
Zdvihový objem (cm) 1 590 1 560 2 268
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 86/6 000 84/3 600 110/3 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 154/4 000 270/1 750 360/1 500
Prevodovka 5M 6M 6AT
0 – 100 km/h (s) 11,5 11,5 10,8
Max. rýchlosť (km/h) 183 180 190
Spotreba na 100 km (l) 5,7 5,0 5,8
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
+13Mitsubishi ASX

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mitsubishi #Mitsubishi ASX
Články podľa značiek