V súčasnosti najúspešnejšie Mitsubishi v Európe má od predstavenia v roku 2011 za sebou už niekoľko zmien. V roku 2013 podstúpilo pomerne rozsiahly facelift a koncom roka pribudla verzia 2,2 DI-D so 6-stupňovým automatom. Motor aj prevodovku si pritom ASX požičalo od svojho väčšieho súrodenca Mitsubishi Outlander. Koncom vlaňajšieho roka prišiel „neviditeľný“ facelift a nový automat pre verzie 1,6 MIVEC a 1,8 DI-D. A teraz tu máme ďalšie zmeny. Opäť pod kapotou.
Pôvodne autorsky vyvinutý diesel 1,8 DI-D s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 300 Nm je minulosťou. Zastúpi ho menší, ale aj slabší naftový motor s označením 1,6 DI-D. Má výkon 84 kW a krútiaci moment 270 Nm. Dodávaný bude výlučne s manuálnou prevodovkou, štart-stop systémom a pohonom oboch náprav. ASX s ním zrýchľuje na stovku za 11,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 180 km/h. V akcelerácii si teda ASX pohoršilo o 1,8 sekundy a v maximálke o 20 km/h.
Počet ponúkaných verzií sa však i tak znížil, keďže zákazníci prišli o možnosť voliť silnejší diesel s manuálnou prevodovkou a tiež verziu s týmto motorom a predným náhonom. Koniec motora 1,8 DI-D tiež znamená koniec kontinuálnej prevodovky CVT a to aj pre benzínovú verziu 1,6 MIVEC (86 kW), ktorej ostal len 5-stupňový manuál a pohon prednej nápravy. Cena novej dieselovej verzie vo výbave Invite+ štartuje na 21 050 eurách.
Technické údaje
Verzia | 1,6 MIVEC 4×2 | 1,6 DI-D 4×4 | 2,2 DI-D 4×4 |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (cm) | 1 590 | 1 560 | 2 268 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 86/6 000 | 84/3 600 | 110/3 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 154/4 000 | 270/1 750 | 360/1 500 |
Prevodovka | 5M | 6M | 6AT |
0 – 100 km/h (s) | 11,5 | 11,5 | 10,8 |
Max. rýchlosť (km/h) | 183 | 180 | 190 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,7 | 5,0 | 5,8 |