
Na oživení francúzskej značky Alpine, založenej pred šesťdesiatimi rokmi Jeanom Rédélé, pracuje Renault už od roku 2012. Najprv s britským Caterhamom, no neskôr sám. Zámer reinkarnácie prezentoval jednak konceptom A110–50, ktorý v mnohom vychádzal zo štúdie DeZir ešte z roku 2010, a následne okruhovým špeciálom A450b či virtuálnym modelom Alpine Vision Gran Turismo, pre „drvičov“ konzol PlayStation. Od začiatku však bolo jasné, že sériový model s nimi nebude mať prakticky nič spoločné.

Máme tu teda predobraz sériového modelu, ktorý by sa mal dostať na linky v Dieppe koncom budúceho roka. Má to však chybičku. Okrem dizajnu, za ktorým stál Antony Villain a jeho pätnásťčlenný tím, nie je známe o tomto aute absolútne nič. Nepoznáme rozmery ani techniku. Tlačová správa sa točí len okolo zmyselných kriviek odkazujúcich na minulosť, ale v modernej interpretácii. Retroavíz je tu naozaj dosť. Od splývavej siluety kabíny, ktorá akoby vypadla z oka Berlinette A110, cez bočný prelis až po disky kolies s dobovým motívom.

Nechýbajú ani okrúhle svetlá, tentoraz „slepé“ s bielym krížom, symbolizujúcim lepiacu pásku, ktorú používali okruhové špeciály v sedemdesiatych rokoch ako ochranu proti rozsypaniu po prasknutí. Farebný modro-oranžový koncept si zas vzal inšpiráciu zo štúdie DeZir, zašiel až tak ďaleko, že oranžový lak nájdeme ešte aj na strmeňoch bŕzd. A keďže doba sa zmenila aj po stránke materiálov, predný a zadný spojler, rovnako ako difúzor, prahy a spätné zrkadlá sú vyrobené z karbónu. Čo ukrýva atraktívna karoséria, je záhadou.

Každopádne je známe, že nový model bude mať centrálne umiestnenú pohonnú jednotku, teda pred zadnou nápravou, a že ponúkne miesto len dvojčlennej posádke. Špekuluje sa nad 4-valcovým turbom s objemom 1,6 alebo 2,0 litra, ktorý bude poháňať kolesá zadnej nápravy cez dvojspojkovú prevodovku. Očakávaných 250 koní by malo urobiť z Alpine vďaka nízkej hmotnosti na hranici 1 100 kg poriadne žihadlo. Mimochodom, sériový model by mal niesť označenie AS1 (Alpine Sport 1). Ak pôjde všetko ako po masle, vidieť by sme ho možno mohli už na jar v Ženeve. Ročný sklz projektu sa už zachrániť nedá.
Po vstupe na trh si nová Alpine zasúťaží napríklad s Audi TT, Porsche Cayman alebo dvojičkami Toyota GT86/Subaru BRZ. Porsche pritom nespomíname náhodou. Sám šéf dizajnu skupiny Renault, Laurens van den Acker sa totiž vyjadril: „ Výzvou Alpine je zaplniť medzeru dvadsiatich rokov a vytvoriť produkt, ktorý je uveriteľný. Auto, ktoré položí nové základy značky. Musíme stvoriť Porsche 911 od Alpine. Ak to urobíme správne, môžeme uvažovať aj o modeloch, akým je napríklad Panamera.“ To je zatiaľ pomerne odvážne tvrdenie, ale nechajme sa prekvapiť.