Pred približne dvoma týždňami zverejnil Opel podrobnú tlačovú správu a fotogalériu novej Astry. Na technické údaje bol ale relatívne skúpy. Dnes odkryl výrobca z Russelsheimu informácie o motoroch. Na začiatku budú môcť zákazníci počítať so zostavou šiestich pohonných jednotiek. Tie si v spravodlivom pomere rozdelí medzi sebou benzín a nafta. Základom bude preplňovaný zážihový 3-valec 1,0 EcoTec Turbo s výkonom 77 kW, ktorý už poznáme z Adama a Corsy. Ako jediný ho bude možné kombinovať s 5-stupňovou automatickou prevodovkou Easytronic.
V kombinácii s 5-stupňovým manuálom by mal spotrebovať len 4,3 litra benzínu. Väčšou novinkou Astry sa stane silnejší 4-valcový agregát 1,4 Ecotec Turbo, ktorý bude v ponuke vo dvoch výkonových verziách – 92 alebo 110 kW. To znamená medzigeneračný nárast o štyri, respektíve sedem kilowattov. Silnejší z nich má dosiahnuť krútiaci moment 250 Nm od 1 800 až do 4 000 otáčok. Obe verzie skombinuje Opel so 6-stupňovými manuálmi. Aj v tomto prípade nemá normovaná spotreba presiahnuť päť litrov benzínu na 100 km. To však treba brať s rezervou.
Tri naftové alternatívy budú mať zhodný zdvihový objem 1,6 litra. Motory 1,6 CDTI sa však budú líšiť výkonom. Vyberať môžete medzi 70, 81 a 100 kilowattmi. S výberom prevodovky si ťažkú hlavu robiť zatiaľ nemusíte. Spočiatku bude k dispozícii len 6-stupňový manuál. Spotreba má byť okúzľujúcich 3,4, respektíve 3,7 litra. Astra bude totiž ťažiť z výbornej aerodynamiky a hmotnosti zníženej až o 200 kg. Neskôr sa ponuka rozrastie o silnejšie motory. Výkon sa má dostať až na 147 kW. V Nemecku už Opel zverejnil ceny. Novinka začína na 17 960 eurách. Za najlacnejší diesel dáte 20 260 eur.
Zverejnené technické údaje
Motor | 1,0 Ecotec | 1,4 Ecotec | 1,4 Ecotec | 1,6 CDTI | 1,6 CDTI | 1,6 CDTI |
---|---|---|---|---|---|---|
Valce/ventily | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Výkon (kW) | 77 | 92 | 110 | 70 | 81 | 100 |
Prevodovka | 5M/5A | 6M | 6M | 6M | 6M | 6M |
Spotreba na 100 km (l) | 4,3/4,2 | 4,9 | 4,9 | – | 3,4 | 3,7 |