Holandský DAF predstavil štúdiu Future Truck Chassis Concept (FTCC), ktorá sa na prvý pohľad príliš nelíši od 12-tonového rozvážkového modelu série LF. Napokon, vychádza z bežného DAF-u LF Aerobody s aerodynamicky optimalizovanou karosériou. Napriek tomu tu rozdiely sú, a to dosť zásadné. Skrývajú sa však, tak ako naznačuje názov, na podvozku.
Ten je vyrobený prevažne z hliníkových zliatin. Tento ľahký materiál našiel uplatnenie v konštrukcii rámu, zavesenia kolies, riadenia, ale aj na podlahe integrovanej s rámom. A výsledok? Na podvozkových komponentoch ušetril DAF 30 % hmotnosti, čo znamená úsporu 500 kg. Tá sa podpisuje pod nižšiu spotrebu paliva a zároveň na zvýšení užitočného zaťaženia o pol tony. O čo je teda DAF ľahší, o to viac nákladu odvezie.
Okrem toho testuje DAF na koncepte aj vplyv nezávislého predného vzduchového odpruženia a hrebeňového riadenia. Na vývoji spolupracuje výrobca s materským závodom Leyland Trucks aj so spoločnosťou CSA Group, ktorá dodala hliníkové komponenty. A keďže ide o znižovanie emisií CO2, projekt spolufinancuje aj vláda Veľkej Británie, kde sa modelový rad DAF LF vyrába.