Nízky dojazd elektromobilov je jednou z hlavných príčin, prečo nedokážu stále účinne konkurovať autám s klasickým pohonom. Nemecká spoločnosť Nomadic Power prichádza s riešením. Nie je práve geniálne ani elegantné, ale účinné určite bude. Chce totiž vyrábať prívesné vozíky Nomad so záložnou zásobou batérií. Ich kapacita sa má podľa modelu a ceny pohybovať od 40 do 85 kWh. Verzia s najvyššou kapacitou sa tým priblíži kapacite akumulátorov, ktoré nájdeme v najdrahšom americkom elektromobile Tesla S.
Predstavme si, že taký vozík použijeme na napájanie elektromobilu BMW i3. Ten si so sebou vozí akumulátory s kapacitou 18,8 kWh, ktoré stačia za ideálnych podmienok na dojazd do vzdialenosti 190 km. Pri spotrebe 12,9 kWh na 100 km by prídavný vozík s akumulátormi predĺžil teoretický dojazd o ďalších 660 km, čo je už porovnateľné s bežnými autami s dieselovým motorom. Samozrejme, vzhľadom na väčšiu hmotnosť tejto „súpravy“ bude spotreba energie na 100 km jazdy väčšia než spomínaných 12,9 kWh. No i tak ide o posun.
Problém samotného dobíjania to ale nerieši. Nabiť 85 kWh batériu vyžaduje poriadne veľa času. Navyše by ste potrebovali na nabíjacej stanici zapojiť súčasne prívesný vozík aj elektromobil. A sú tu aj ďalšie nevýhody. Miesto vodiča auta sa z vás totiž stane vodič auta s prívesom. To znamená problém s parkovaním, cúvaním a vyššie poplatky na diaľniciach. Na vašom elektromobile by ste tiež potrebovali domontovať ťažné zariadenie. Možno aj preto zatiaľ s čímsi podobným neprišli samotné automobilky, ale len malá nemecká spoločnosť. Projekt je navyše financovaný z grantu Európskej únie vo výške dvoch miliónov eur.