Američania holdujú skôr krútiacemu momentu než výkonu. Aj preto sa v tamojších koráboch darí najlepšie veľkoobjemovým agregátom. Napriek boomu turbomotorov totiž stále platí, že objem niet čím nahradiť. A ten súvisí práve s krútiacim momentom. Takýto motor má záťah už od nízkych otáčok a pracuje so stálou rezervou. Subjektívne tak pôsobí silnejšie než agregát s rovnakým výkonom, ale menším zdvihovým objemom či menším počtom valcov. Nie div, že práve za Atlantikom vznikol motor, ktorý sa môže pýšiť najväčším krútiacim momentom medzi sériovými osobnými autami.
Ak teda považujeme americké pikapy RAM 2500 a RAM 3500 za osobné autá. Je to na hrane, ale nákladiaky to stále celkom nie sú. V modelovom roku 2017 dostanú totiž dieselový 6-valec Cummins s objemom 6,7 litra a monumentálnym krútiacim momentom 1 219 Nm. Ani samotný výkon nie je na zahodenie. Nebyť nemeckého BMW a jeho 6-valcového tri-turba 50d v modeloch M5, X5 a X6, mohol byť tento diesel najsilnejším aj z pohľadu výkonu. Má totiž 268 kW, čo je len o 20 menej v porovnaní s motorom BMW.
Ten sa však zas nechytá na americký krútiaci moment. Nemec ponúka „len“ 740 Nm. Nie div, veď má o polovicu menší zdvihový objem. Pochopiteľne, porovnávať tieto motory ani nemá zmysel. Každý má svoje prednosti. Kým ten od BMW netají športové ambície, Cummins chce zabodovať v ťažkej práci. Za BMW M50d by ste totiž asi len ťažko zapriahli príves či náves s hmotnosťou 14 156 kg. Áno presne toľko zvládne RAM 3500. Dokonca sa mu podarilo prekonať aj 12-valcový diesel TDI, ktorý sa pred pár rokmi objavil v Audi Q7. Aspoň v krútiacom momente. Nemecký motor so šiestimi litrami objemu ponúkal síce dodnes neprekonaných 365 kW, ale „iba“ 1 000 Nm.