Súčasné Verso je v ponuke Toyoty v podstate od roku 2010. Už v roku 2013 absolvovalo rozsiahlu modernizáciu, ktorá mu priniesla až 470 zmien. Tie zasiahli dizajn aj techniku. Verso dostalo úplne novú prednú masku, nové dekoračné materiály v interiéri, ale tiež napríklad spevnenú karosériu a lepšiu hlukovú izoláciu. Zakrytím podvozka zlepšilo svoju aerodynamiku a znížilo spotrebu paliva. Takže Toyota hovorila o novom Verse. No aj to má už za sebou dva roky kariéry, a tak v tomto modelovom ruku prináša ďalšie inovácie.
V exteriéri toho ale veľa nenájdeme. V palete desiatich farieb karosérie pribudol nový modrý lak Mystic Blue a ponuku kolies obohatili nové 16-palcové disky Orion s brúseným povrchom. Tie sú súčasťou sériového vybavenia od úrovne Active. Za ďalšími zmenami musíme ísť do interiéru, kde si Verso zachovalo všetky svoje prednosti. Naďalej ponúka 5– alebo 7-miestnu kabínu. Vďaka systému Easy Flat so siedmimi samostatnými sedadlami možno vytvoriť až 32 rôznych konfigurácií usporiadania vrátane možnosti posunu druhého radu v rozsahu 195 mm.

Po sklopení tretieho a druhého radu vzniká vo Verse vodorovná podlaha s rozmermi 1 575 ×1430 mm. Batožinový priestor tak môže mať podľa usporiadania sedadiel od 155 do 1 696 litrov. Pre modelový rok 2015 vo Verse pribudol nový multimediálny systém Toyota Touch 2 so 6,1-palcovou dotykovou obrazovkou. Rozlíšenie displeja sa zvýšilo až štvornásobne. Za zmienku určite stojí aj sériová cúvacia kamera. Systém môže byť obohatený aj o novú navigáciu Go, ktorá podporuje aj slovenský jazyk.
Vrcholom je verzia rozhrania Touch 2 Go Plus s 3D zobrazením miest v navigácii či schopnosťou prevádzať prijaté správy z textu do hlasovej podoby. Systém tiež umožňuje cez funkcie Google Maps zadávať cieľ navigácie z domu či kancelárie. Prístup k online obsahu Toytoy cez Go Apps ponúka niekoľko aplikácií vrátane informácií o cenách palív, počasí či voľných parkovacích miestach. Toyota sa pýši, že jej rozhranie bolo navrhnuté so snahou zachovať cenovú dostupnosť. Za Toyota Touch 2 Go zaplatíte 660 eur a za Go Plus 950 eur.

Zmenám sa nevyhol ani priestor pod prednou kapotou, kde Verso prešlo na emisnú normu Euro 6. V ponuke zostávajú atmosférické benzínové 4-valce 1,6 Valvematic (97 kW) a 1,8 Valvematic (108 kW), ale pribudol nový diesel 1,6 D-4D, ktorý pochádza z dielne BMW. Naftový 4-valec nahrádza hneď dva staršie agregáty 2,0 D-4D (91 kW) aj silnejší 2,2 D-4D (110 kW). Pre Verso to síce znamená pád na výkon 82 kW, ale zároveň aj výrazné zníženie spotreby. V kombinácii so štandardne dodávaným štart-stop systémom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou si vystačí so 4,5 litrami paliva.
To je o 0,4 litra menej v porovnaní s motorom 2,0 D-4D a až o 1,9 litra menej v porovnaní s 2,2 D-4D. Tomuto úspornému motoru prispôsobila Toyota nové zavesenie, ktoré minimalizuje vibrácie a hluk. Zároveň došlo aj k úprave pružín a tlmičov prednej nápravy, aby dieselové Verso ponúklo rovnakú úroveň ovládateľnosti a komfortu, ako jeho benzínoví súrodenci. Toyota sa tiež chváli, že nový motor, s ktorým Verso zrýchľuje na stovku za 12,7 sekundy, umožňuje ľahké vytáčanie nad hranicou 3 000 otáčok bez toho, aby mu dochádzala sila.
Vynovené Verso bude aj naďalej schádzať z výrobných liniek závodu Toyoty v Turecku. Na Slovenskom trhu štartuje cenou 16 490 eur, ktorá pripadá na verziu 1,6 Valvematic Live. Za nový dieselový motor si priplatíte 1 900 eur.
Technické údaje
Motor | 1,6 Valvematic | 1,8 Valvematic | 1,6 D-4D |
---|---|---|---|
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Objem motora (ccm) | 1 598 | 1 798 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 97/6 400 | 108/6 400 | 82/4 000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 160/4 400 | 180/4 000 | 270/1 750 |
Prevodovka | 6M | 6M/Multidrive S | 6M |
Max. rýchlosť (km/h) | 185 | 190/185 | 180 |
0 – 100 km/h (s) | 11,7 | 10,4/11,1 | 12,7 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,8 | 6,8/6,7 | 4,5 |