Subaru prišlo so svojím najmenším crossoverom XV roku 2012. A hoci išlo len o pomerne jednoduchý „oplastovaný“ derivát novej Imprezy, trafilo sa priamo do čierneho. XV si rýchlo našlo svojich zákazníkov a v USA sa predstavilo dokonca aj ako hybrid. Ten sa síce do Európy nedostal, ale novinky tento zvýšený kompakt neminuli ani na starom kontinente. Vlani Subaru napríklad zlepšilo izoláciu a naladenie podvozku, keďže mu zákazníci vyčítali nízky komfort a hluk. A došlo aj k zopár zmenám v interiéri.
Subaru však nespí a pre budúci modelový rok pripravuje ďalšie drobné zlepšenia. Týkajú sa najmä kabíny, kde niektoré prvky XV pôsobili naozaj dosť retro. Konečne sa bude môcť pochváliť precíznejšou grafikou prístrojového panela s farebným LCD displejom palubného počítača a vylepšeným multifunkčným volantom s novým dizajnom ovládačov. Z nového Outbacku si zas požičia podstatne modernejšie rozhranie Starlink so 7-palcovým dotykovým monitorom. To prospeje nielen dizajnu, ale aj parkovacej kamere s vyšším rozlíšením.
Bohužiaľ, pod kapotou k zmenám nedošlo. Nie že by sme mali čosi proti legendárnym motorom boxer a stálemu pohonu oboch náprav Symmetrical AWD, očakávalo sa však, že po Outbacku a Foresteri nasadí Subaru aj do XV kombináciu naftového motora 2,0 Boxer Diesel (108 kW) a kontinuálnej prevodovky CVT Lineartronic. Nestalo sa. Tá ostáva výsadou benzínových motorov 1,6i (84 kW) a 2,0i (110 kW). S automatom sa spája jediná inovácia v podobe nového voliča. S výnimkou základnej verzie 1,6i je štandardom 6-stupňový manuál.
Informácie o modernizácii Subaru XV sú však trochu predčasné. Na náš trh sa totiž dostane až začiatkom budúceho roka. Aj preto sú zatiaľ k dispozícii len fotografie japonskej verzie s pravostranným riadením.