Po tom, čo koncern General Motors stiahol z európskeho trhu značku Chevrolet s výnimkou Chevroletu Corvette a Camaro, oznámil, že sa sústredí na podporu Opelu a najmä ofenzívu Cadillacu. Presadiť sa v prémiovom rybníku, kde kraľuje nemecké prémiové trio, švédske Volvo, japonský Lexus a britský Jaguar, však nebude ľahké. Dobre si to uvedomuje aj Johan de Nysschen, nový prezident Cadillacu. Kľúčom k úspechu v Európe, kde predáva vlajková loď GM zatiaľ len stovky kusov ročne, je totiž ponuka vznetových motorov. A tie Cadillac nemá.
Kým Lexus vyriešil tento problém hybridmi, Nysschen oznámil serveru Automotive News, že Cadillac vyvíja novú generáciu naftových štvorvalcov a šesťvalcov. Pôjde však o beh na dlhú trať. Prvý z novej rodiny vznetových agregátov sa totiž predstaví až v roku 2019. Do ktorého modelu sa dostane Nisschen, nespresnil. Známe však je, že do roku 2020 chce americký výrobca predstaviť osem nových modelov. Podľa slov šéfa GM, Dana Amanna, môžeme počítať s novou vlajkovou loďou nad súčasným CT6, kompaktným sedanom či trojicou SUV.
Spojenie Cadillacu s naftou však nie je novinkou. Už v osemdesiatych rokoch ponúkal v USA pod tlakom rastúcich cien palív dieselové modely Seville, Eldorado, Fleetwood a de Ville. Šesť- a osemvalcové vznetové motory z produkcie Oldsmobilu sa však z dôvodu nízkej kvality a hlučnosti nestretli s pochopením amerických zákazníkov. Podobne ako európsky dieselový Cadillac BLS z rokov 2005 až 2010, ktorý si pre zmenu požičal taliansky naftový štvorvalec s objemom 1,9 litra zo Saabu 9–3. Či sa nové diesely zapíšu do histórie Cadillacu úspešnejšie, ukážu najbližšie roky.