Mercedes S Cabrio: Otvorené esko sa blíži. Bude mať strechu z plátna

Vo Frankfurte nad Mohanom predstaví Stuttgartská automobilka nový kabriolet na báze triedy S. Stane sa tak po viac ako štyridsiatich rokoch. Mercedes hovorí o najluxusnejšom otvorenom aute planéty.

25.08.2015 20:00
debata (2)
Nová trieda S Cabrio sa vracia na scénu po 44... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Cabrio - 2016 Nová trieda S Cabrio sa vracia na scénu po 44 rokoch. Tak ako jej predchodkyňa na báze modelového radu W111/W112 dostane plátennú strechu. Ovládať sa bude elektricky.

Frankfurtský autosalón sa stane miestom významnej stuttgartskej premiéry. Okrem nového Mercedesu-Benz C Coupé a novej generácie triedy E tu debutuje aj nový veľký kabriolet triedy S. A to je skutočná bomba. Naposledy sa totiž v portfóliu Mercedesu objavil podobný automobil v šesťdesiatych rokoch, presnejšie v roku 1961 na báze modelového radu W111/112. To čo po ňom novinka zdedí je plátenná strecha. V Stuttgarte jej dali prednosť z dôvodu nižšej hmotnosti a lepšej manipulácie.

Najluxusnejší kabriolet planéty odvodí... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Cabrio - 2016 Najluxusnejší kabriolet planéty odvodí Mercedes-Benz z tried S Coupé.

Základom najdrahšieho kabrioletu zo Stuttgartu a vraj aj najluxusnejšieho otvoreného auta planéty sa stane Mercedes-Benz S Coupé. Jeho zadná časť má byť ale o čosi dlhšia, práve z dôvodu umiestnenia zložitého mechanizmu veľkej strechy. Ovládať sa bude elektricky. Zadné okno dostane vyhrievane. O zníženie turbulencií v štvormiestnom interiéri sa zas postará systém Aircap a o tepelný komfort okrem klimatizácie aj vzdušné tepelné šále Airscarf, či dokonca vyhrievané lakťové opierky.

O tepelný komfort sa postarajú vzdušné šály... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S Cabrio - 2016 O tepelný komfort sa postarajú vzdušné šály Airscarf a o redukciu turbulencií deflektor Aircap. Vyhrievané budú nielen sedadlá ale aj opierky.

O motoroch síce nepadlo ani slovo, ale je takmer isté, že Mercedes-Benz S Cabrio si požičia agregáty z S Coupé, čo znamená preplňovaný 4,7 litrový 8-valec (355 kW) pre verziu S 500 a väčší motor s objemom 5,5 litra (430 kW) pre prípadný derivát S 63 AMG Cabrio. Šušká sa aj o 12-valci pre S 65 AMG Cabrio. Dynamické parametre nie sú známe, no z dôvodu väčšej hmotnosti a horšej aerodynamiky možno počítať s tým, že kabriolet bude v akcelerácii predsa len mierne zaostávať za svojim uzavretým súrodencom.

Počítať môžeme s pneumatickým odpružením, systémom nakláňania do zákrut Magic Body Control aj celou armádou asistenčných pomocníkov vrátene skenovania vozovky stereokamerou. Viac informácií na nás však čaká až vo Frankfurte nad Mohanom.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz S #Mercede-Benz
Články podľa značiek