Luxusnej odnoži Citroënu sa v Európe príliš nedarí. Od vlani totiž bojuje s klesajúcimi predajmi. Mainstremová technika v prémiovom balení na zákazníkov jednoducho príliš nezabrala. Nad vodou drží novú značku DS najmä Čína, kde sa už predstavili rýdzo ázijské modely DS 5LS či crossover DS 6WR. Európa je na tom s portfóliom o čosi horšie. V ponuke zostávajú naďalej len tri modely DS 3, 4 a 5. Situácia by sa však mohla zmeniť vo Frankfurte nad Mohanom. Po modernizácii vlajkovej lode DS5 prišiel totiž na rad aj facelift DS 4. A nielen to, predstaví sa tiež v úplne novej verzii Crossback so zvýšeným podvozkom.
Modernizácia nie je prekvapením. DS 4 sa svetu predstavilo ešte pod značkou Citroën v roku 2011 a odvtedy sa predáva v prakticky nezmenenej podobe. Jedinou zásadnejšou inováciou bolo nasadenie novej generácie naftových motorov BlueHDi a preplňovaného benzínového trojvalca 1,2 PureTech. Teraz prišli na rad aj vizuálne zmeny. Predná maska je úplne nová. Jej tvar vychádza zo šanghajských konceptov DS Divine či DS 5LS. Tým sa DS 4 celkom odpútalo od materského Citroënu, podobne ako to nedávno spravil väčší model DS5. Novinkou sú aj full LED svetlá či ponuka dvojfarebného laku, ktorá zvýši počet kombinácii na konečných 38.
Vzadu je zmien pomenej. V podstate tu nájdeme len novú grafiku svetiel. Omladzovaciu kúru završuje nový dizajn diskov kolies. Lenže to najlepšie predstavuje úplne nová verzia Crossback, ktorá mieri do triedy populárnych crossoerov, aj keď len s konvenčnou karosériou 5-dverového hatchbacku. Terénny tuning však DS priniesol o 30 mm zvýšený podvozok, plastové lemy blatníkov či decentné úpravy nárazníkov. Vyzerá to sľubne, aj keď technika ostáva konvenčná. So štvorkolkou teda nerátajte. Citroën sľubuje aspoň zlepšenú trakčnú kontrolu, pod čím si môžeme predstaviť čosi ako zásahy elektroniky do bŕzd.
DS 4 sa po uvedení na trh dostane s ponukou šiestich agregátov. Základom je 3-valec 1,2 PureTech (96 kW) so štart-stop systémom a 6-stupňvým manuálom. Nad ním stojí preplňovaný 4-valec 1,6 THP (121 kW), opäť s manuálnou prevodovkou. V ponuke je aj 6-stupňový automat, no v tomto prípade má motor výkon zvýšený na 155 kW. Diesle BlueHDi s úpravou výfukových plynov začínajú na objeme 1,6 litra (88 kW). Na výber je manuálna aj automatická prevodovka. A potom je tu dvojliter 2,0 BlueHDi s výkonom 110 alebo 132 kW. Kým slabšia verzia používa výlučne manuálnu prevodovku, silnejšia je spárovaná s automatom. Pre Crossback sú dostupné len silnejšie motory 1,6 THP a 2,0 BlueHDi.
Zmeny sa odohrali aj v interiéri. Z mladších modelov PSA sa sem dostalo dotykové rozhranie, takže DS 4 výrazne zredukovalo počet klasických ovládačov na stredovej konzole. Zároveň je prvým modelom PSA s funkciou CarPlay. Vynovené DS 4 sa svetu predstaví vo Frankfurte nad Mohanom a do predaja sa zamieri ešte do konca roka, vrátane verzie Crossback. Počas premiéry spresní DS dynamické parametre aj ďalšie detaily.