Hviezdami Mercedsu-Benz na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom bude síce najmä nová trieda C Coupé, hyperluxusný kabriolet triedy S, a najmä nová trieda E, no bokom by nemalo ostať ani „véčko“. Luxusné MPV odvodené z dodávky Vito sa nám už predstavilo v podobe karavanu Marco Polo aj ako hybridný koncept V-isino e, no korunu mu nasadí až premiéra verzie AMG Line. Športové gény a dodávky síce nejdú príliš dokopy, ale prečo nie. Trieda V jednoducho oblečie po prvý raz do šiat z Affaleterbachu.
Týka sa to nárazníka so zväčšenými sacími otvormi, 19-palcových kolies AMG či dokonca strešného spojleru. A V AMG Line sa nebráni ani luxusu. Zákazníci dostanú najväčšie panoramatické strešné okno, aké sa kedy v tejto triede objavilo, vyhrievané a chladené držiaky nápojov či ventilované sedadlá vpredu aj vzadu. Chýbať nebude doky pre iPady, dokonca aj pre cestujúcich vzadu. Priplatiť si môžete za adaptívne pruženie Agility Control, ktoré dopĺňa štandardne znížený podvozok o 15 mm.
Inak sa však technika nemení. Pod kapotou bude stále najsilnejším agregátom 4-valcový diesel s objemom 2,1 litra, ktorý dáva za pomoci dvoch turbodúchadiel 140 kW a 440 Nm. Slabšie verzie majú 110 alebo 120 kilowattov. Za príplatok môžu byť kombinované so 7-stupňovou prevodovkou 7G-Tronic. Dynamikou nebude teda trieda V AMG Line vytŕčať z radu štandardných véčok. Nižší podvozok a výkonnejšie brzdy by mu však mohli dodať viac sebavedomia v zákrutách. Športový balík si budú môcť zákazníci objednávať už od konca tohto roka.
Výrobca predpokladá zaručený úspech, keďže doterajšie predaje novej generácie, ktorá sa predstavila len tento rok, ukazujú, že zákazníci siahajú najčastejšie po verziách v najvyššej výbave a triedu V využívajú najmä ako luxusné MPV.