
Pikapy tvoria až tretinový podiel na predajoch ľahkých úžitkových áut. Renault však napriek svojej dlhoročnej angažovanosti v komerčných vozidlách ešte donedávna žiaden nemal. Zmenil to až tento rok predstavený Renault Oroch, ktorý je derivátom lowcostovej Dacie Duster. Bohužiaľ, do Európy sa nechystá. Pre tú si však Renault pripravil čosi omnoho lepšie. Vo Frankfurte predstaví koncept Alaskan. A nie je ťažké uhádnuť, že jeho základy pochádzajú z Nissanu Navara.
Atraktívny pikap by mal prísť do predaja už na budúci rok, takže sa pozeráme prakticky na sériový model. Pochopiteľne, s prívlastkom Concept si mohol Alaskan dovoliť viacero showcarových výstredností. Ako napríklad 21-palcové dvojfarebné disky kolies, diódové svetlá, držiaky na športové náradie, satelit na streche či modré akcenty v podobe strmeňov bŕzd a spätných zrkadiel. Inak však možno tvar Alaskanu považovať za definitívny. A ako vidieť, snaží sa zo všetkých síl utajiť svoj japonský korienok.

Prednou maskou v štýle Kadjaru sa jednoznačne hlási do novej rodiny renaultov. Nové sú blatníky aj predná kapota. Tam sa však exteriérové rozdiely končia. Zato pod kapotou bude Alaskan čistý Francúz. Štúdiu poháňa 4-valec 2,3 dCi s dvojicou turbodúchadiel, teda motor známy z úžitkového Masteru. Očakávať môžeme výkon 118 alebo 140 kilowattov. Renault tvrdí, že Alaskanu umožní prevážať päť cestujúcich a tonu nákladu. Podľa vzoru európskej Navary je takmer isté, že agregát spriahne buď so 6-stupňovým manuálom, alebo s novou 7-stupňovou automatickou prevodovkou.
Alaskan sa síce predstaví vo Frankfurte s kabínou DoubleCab, ale na trh sa istotne dostane aj s kratšou kabínou KingCab, aj ako čisto úžitkový dvojmiestny pikap s dlhou korbou. Renault tvrdí, že sériová verzia bude nielen drsným pracantom, ale aj lifestilovým pikapom na športové účely a zároveň autom vhodným na každodenné použitie. V tom mu pomôže nielen úsporný motor, ale aj nezvyčajné 4-prvkové zavesenie zadnej nápravy, prípadne permanentný pohon 4×4, ktoré mu prepožičajú jazdné vlastnosti podobné triede civilných SUV.

Navara a Alaskan však neostanú dlho osamotené. Svoj príspevok na základoch oboch pikapov pripravuje aj Mercedes-Benz. Čerešnička na torte však príde na rad až ako posledná v roku 2017. Trojčatá budú pritom schádzať z výrobných liniek závodu Nissanu v španielskej Córdobe. Pre potreby amerického trhu spustí Renault výrobu v Argentíne. Alaskan má byť totiž na rozdiel od Orochu globálnym modelom.