Borgward: Reinkarnovaná značka predstaví nové SUV

Frankfurt sa stane miestom oživenia niekdajšej nemeckej značky Borgward. Tá skrachovala v roku 1961. Na IAA privezie koncept prémiového SUV. Má šancu?

10.09.2015 12:00
Borgward Foto:
Borgward sa má vrátiť na automobilovú scénu po 54 rokoch. Odštartovať chce výrobou prémiového SUV. Uvidieť by sme ho mali už vo Frankfurte.
debata

Borgward dal o sebe vedieť už na jar v Ženeve. Očakávanú štúdiu však na brehoch Ženevského jazera oprášená nemecká značka neukázala. V jej stánku stálo len pôvodné kupé Isabella. Stane sa tak až vo Frankfurte nad Mohanom. Takže na plánoch reinkarnácie niekdajšieho veľkého výrobcu automobilov z Brém sa nič nezmenilo. Pritiahnuť pozornosť chce luxusným SUV veľkosti Metrcedesu-Benz GLE alebo BMW X5. Nie je to zlé rozhodnutie.

V súčasnosti už prebiehajú testy na skúšobných... Foto: Borgward
Borgward V súčasnosti už prebiehajú testy na skúšobných tratiach.
Ak sa už vnuk zakladateľa značky Christian Borgward púšťa do takého zraniteľného projektu, je práve rastúci segment SUV a crossoverov cestou najmenšieho rizika. A na zákazníkov má zapôsobiť nižšou cenou. Finančné krytie si zasa vzal na starosť čínsky kapitál, konkrétne čínsky producent nákladných áut Foton. Premiérové SUV pritom nemá byť ďaleko od sériového produktu. Tu sa však plány Borgwardu zďaleka nekončia. V nasledujúcich rokoch chce na trh uvádzať až dve novinky ročne. A to sú naozaj odvážne ciele.

Je tu totiž príklad Qorosu. Projekt novej čínskej automobilky, ktorá pohltila miliardy eur, ukazuje, že ani obrovský objem finančných prostriedkov a nákup zvučných mien z automobilovej brandže nie je zárukou úspechu. Tobôž nie v Európe, ktorá je najnáročnejším automobilovým trhom sveta. Iste, Borgward môže operovať tým, že nejde o novú, ale reinkarnovanú značku, lenže položme si ruku na srdce, kto ju dnes pozná. Časy svojej slávy má dávno za sebou.

Auto je prakticky hotové. Má mať veľkosť... Foto: Borgward
Borgward Auto je prakticky hotové. Má mať veľkosť Mercedesu-Benz GLE.

No zdá sa, že Christian Borgward si verí. Na novom produkte spolupracuje s tímom dizajnérov vedeným Einarom Hareidom, ktorý v deväťdesiatych rokoch pracoval na legendárnom Mercedese W210, preslávenom štvoricou elipsoidných svetiel. Za comebackom stojí aj Karl Heinz Knoss, ktorý sa vyjadril, že značka hodlá uspieť vďaka inšpirácii hodnotami a inovatívnym duchom značky. Obnovená bola v roku 2008 v Lucerne.

Spoločnosť založená Carlom Friedrichom Wilhelmom Borgwardom vyrábala autá už od roku 1905. V jej portfóliu neskôr pribudli okrem samotného Borgwardu aj značky Hansa, Goliath a Lloyd. K slávnym modelom parila Hansa 1 500 Sportcoupé, Borgward Isabella alebo luxusný americky ladený sedan P100. Za nejasných okolností však v roku 1961 došlo ku konkurzu a po Borgwarde sa zľahla zem. Značka doplatila najmä na krízu v USA, kde v tom čase prudko klesol dopyt po autách.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Borgward
Články podľa značiek