Štvrtú generáciu Priusu odhalila Toyota v Las Vegas. Práve Spojené štáty sa totiž stali kľúčovým trhom prvého sériového hybridu planéty. Zamilovali si ho nielen ekologickí aktivisti a ľudia túžiaci po nízkej spotrebe paliva, ale aj hollywoodske celebrity. Stal sa symbolom zeleného životného štýlu. Za štrnásť rokov produkcie sa preň rozhodlo až 3,5 milióna zákazníkov a dodnes je medzi hybridmi neprekonaným bestsellerom. To napriek tomu, že konkurentov má požehnane. A hoci hybridná technológia Priusu zamierila aj do ďalších civilných modelov Toyoty či Lexusu, japonská automobilka mu verí.
Na trh prichádza s úplne novou generáciou, a to doslova od podlahy. Prius je totiž prvou Toyotou, ktorá prechádza na modulárnu platformu TNGA (Toyota New Global Architecture). Tá má znížiť výrobné náklady o 20 %, ktoré chce automobilka využiť na vývoj ďalších zelených technológií. Novému Priusu prinesie nižšiu hmotnosť, nižšie ťažisko a tým aj lepšie jazdné vlastnosti. Len na ilustráciu, zadná náprava dostane vyspelé dvojité lichobežníkové závesy, čo je dnes takmer rarita. A za zmienku stojí aj karoséria tuhšia o neuveriteľných 60 %. Tiež výsledok zavedenia novej platformy.
Prius bude v porovnaní so svojím predchodcom o 60 mm dlhší, o 15 širší a o 20 nižší. Na dĺžku meria rovných 4 540 mm. Rázvor náprav ostáva na pôvodnej hodnote 2 700 mm. Dizajn sa však mení doslova radikálne, pričom sa v mnohom inšpiruje vodíkovým Miraiom. Aerodynamické línie narúšajú dramaticky tvarované predné aj zadné svetlá, zatmavené zadné stĺpiky a delené okno výklopného veka. Tvary budú možno polarizovať, no Toyota chcela demonštrovať, že Prius už nie je len racionálnou voľbou pre šporovlivých zákazníkov, ale aj autom pre radosť. Emócie má podporiť paleta siedmich lakov vrátane červeného Hypersonic Red s vysokým leskom.
O technike Toyota veľa neprezradila. Obmedzila sa na konštatovanie, že nový Prius bude v porovnaní s tým predošlým o 10 % úspornejší. Z toho možno odvodiť, že na 100 km spotrebuje priemerne len okolo 3,5 litra benzínu. Tepelná účinnosť spaľovacieho motora vzrastie až o 40 % a vyššiu energetickú hustotu majú mať aj NiMH akumulátory. Li-ion batérie tak ostanú aj naďalej výsadou plug-in hybridnej verzie, ktorá sa predstaví neskôr. Vzhľadom na evolučné zlepšenia, medzi ktoré patria ľahšie komponenty pohonnej sústavy, môžeme pod kapotou naďalej rátať s benzínový motorom 1,8 VVT-i a elektromotorom.
Podľa neoficiálnych informácií by mal výkon Priusu vzrásť zo 100 na 110 kW. Presnejšie údaje sa ale dozvieme pravdepodobne až vo Frankfurte nad Mohanom, kde Prius absolvuje svetovú výstavnú premiéru. Isté to však nie je, keďže predaj odštartuje Toyota najprv na domácom japonskom trhu, a to najskôr koncom tohto roka. Európa a USA budú nasledovať neskôr. Podobne ako dobíjateľná plug-in hybridná verzia, ktorá sa má líšiť nielen technikou, ale aj dizajnom.