Borgward: Bublina spľasla. Z veľkého sna je čínske SUV

Po 54 rokoch odmlky je skrachovaná nemecká značka Borgward späť. To, čo však ukázala vo Frankfurte nad Mohanom, oko Európana nepoteší. Nové SUV BX7 odštartuje kariéru najprv v Číne. A tak aj vyzerá.

18.09.2015 16:00
debata (3)
Dizajn BX7 pripomína spredu americký Buick. Na... Foto: Borgward
Borgward BX7 Dizajn BX7 pripomína spredu americký Buick. Na dĺžku má 4,7 metra. Patrí teda tam kam Audi Q5, Toyota RAV4 alebo BMW X3.

Obnoviť dávno zaniknutú značku je v dnešných časoch naozaj odvážny plán, najmä ak za takým počinom nestojí žiaden veľký automobilový koncern, ale len nadšenie vnuka zakladateľa Christiana Borgwarda. Ten oznámil už na jar v Ženeve veľký comeback Borgwardu a na tohtoročný frankfurtský autosalón aj premiéru nového SUV. Stalo sa. V centre nemeckého finančníctva predstavuje Borgward nový model BX7, ktorý má byť reštartom značky po 54 rokoch odmlky. Myslia to však páni vážne?

Základom nového SUV by mala byť podľa... Foto: Borgward
Borgward BX7 Základom nového SUV by mala byť podľa neoverených informácií upravená technika z Ingolstadtu.

Pri pohľade na toto auto iste nezaplesáte. Dôvodom je jeho pôvod. Pochádza totiž z Číny. A čínsky je aj kapitál, vďaka ktorému vôbec uzrelo svetlo sveta. Hoci sa na jeho vývoji podieľali zvučné mená z automobilovej brandže, napríklad bývalý dizajnér Mercedesu a Saabu Einar Hareid, veľmi mu to nepomohlo. Borgward BX7 vyzerá ako typický čínsky kompilát už existujúcich vozidiel. Spredu máte pocit, že je to Buick, zozadu, akoby ste sa pozerali na nejaký derivát Audi Q5. Navyše s tradíciou značkynemá BX7 absolútne nič spoločné.

Na začiatok použije Borgward BX7 dvojlitrový... Foto: Borgward
Borgward BX7 Na začiatok použije Borgward BX7 dvojlitrový preplňovaný benzínový 4-valec s výkonom 165 kW. Neskôr počíta s dieselom aj s výkonným a úsporným plug-in hybridom.

Možno aj preto skúsi Borgward šťastie najprv v „domovskej“ Číne a až neskôr dorazí do Európy. Nad jeho technikou však visí otáznik. Je zrejmé, že vyvinúť úplne nové auto Borgward nemohol. Špekuluje sa teda, a to aj z dôvodu istej tvarovej a rozmerovej príbuznosti, že BX7 má základ v Audi Q5. Na dĺžku meria 4,7 metra. V porovnaní s nemeckým originálom však ponúkne až tri rady sedadiel, čo je v Číne mimoriadne populárne. Vodidlom pri hľadaní koreňov by mohol byť aj jeho dvojlitrový preplňovaný 4-valec s výkonom 165 kW, ktorý sa nápadne podobá ingolstadtské TSI, rovnako ako 7-stupňová dvojspojka.

Lenže pohon oboch náprav nezabezpečí medzinápravový diferenciál, tak ako je zvykom pri Audi, ale viaclamelová spojka BorgWarner. Očakáva sa aj príchod plug-in hybridu s elektrickým dojazdom 55 km. Vďaka elektromotoru na zadnej náprave má mať výkon až 295 kW, a teda aj pohon 4×4. A modernou technikou má byť Borgward vybavený aj v interiéri. Očakáva sa napríklad 12,3-palcový virtuálny prístrojový panel, multimediálne rozhranie, ale tiež bezpečnostné prvky ako autonómne brzdy, adaptívny tempomat či zobrazenie okolia vozidla.

Borgwardu má pomôcť priaznivá cena. BX7 sa totiž nebude hrať na prémiové SUV. Základná verzia má štartovať na 26 000 eurách. V nasledujúcich rokoch chce Borgward predstavovať dve novinky ročne a produkciu dostať až na 500 000 kusov áut za rok! Tak to je v čase, keď čínsky Qoros s miliardovými investíciami bojuje o záchranu, naozaj plán z ríše snov.

Borgward BX7
Borgward BX7
+4Borgward BX7

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Borgward #Borgward BX7
Články podľa značiek