Tvrdí sa v ňom, že nemecká automobilka považuje celý projekt za príliš komplikovaný a drahý, než aby malo cenu sa ním zaoberať. V oblasti prevodoviek má vraj Volkswagen momentálne iné priority, ktoré sú dôležitejšie. Je teda otázne, či sa v blízkej budúcnosti dočkáme dvojspojkovej prevodovky DSG s vyšším počtom stupňov ako je súčasných sedem. Pôvodne mal byť nový automat nasadený ako technologická „bomba“ v supervýkonnom Golfe R400 a neskôr aj v malých lacných modeloch s 3-valcovými motormi.
Volkswagen teda zatiahol ručnú brzdu a potvrdil len to, čo už dávnejšie tvrdí jeden z najväčších výrobcov prevodoviek, nemecká spoločnosť ZF. Desaťstupňové prevodovky nedávajú zmysel. Podľa jej inžinierov majú najmodernejšie 9-stupňové prevodovky až 89 % účinnosť, pričom ďalšie zvyšovanie účinnosti by si vyžiadalo neúmerný nárast ceny. Desať či dokonca 11 stupňov, preto ZF považuje skôr za marketingový ťah ako za technický a ekonomický prínos pre zákazníkov.