Outlander tretej generácie predstavilo Mitsubishi v roku 2012. Jeho fádny dizajn však vyvolal hneď od počiatku mierne rozpaky. Aerodynamika ho pripravila o svalnaté blatníky a civilné proporcie zas o robustnosť predchádzajúcej generácie. Zmizla dokonca aj typická predná maska „jet-fighter“. Technicky však išlo o výrazne modernejší, ľahší, úspornejší a komfortnejší model, a tak sa Outlanderu podarilo v priebehu rokov nakoniec v predajoch poraziť aj dovtedajšieho lídra – menšie Mitsubishi ASX. Vlani sa z neho predalo 38 617 kusov a celkovo už viac ako 95 000 exemplárov.
Mitsubishi, ktoré v Európe hrá medzi japonskými značkami takpovediac druhé husle, nechce stratiť zákazníkov. Prichádza preto s prekvapujúco pohotovou a tiež rozsiahlou modernizáciou. Tá obsahuje viac ako sto zmien a mení práve to, čo Outlanderu mnohí najviac vyčítali. Vidieť to na prvý pohľad. Outlander je prvým Mitsubishi s tvárou Dynamic Shield, teda novou prednou maskou inšpirovanou vlaňajším konceptom Outlander PHEV Concept-S, ale aj ďalšími nedávnymi štúdiami Mitsubishi. Neskôr sa má výrazný horizontálny chrómový lem spájajúci svetlá a nárazníky objaviť na ďalších modeloch značky.
Dynamic Shield si vyžiadal aj ďalšie zmeny. Outlander tak prináša nové LED svetlá, nové nárazníky aj nové blatníky. Vzadu je opäť nový nárazník a nová grafika svetiel prepojených výraznou chrómovou lištou. Facelift uzatvára prepracovaný dizajn diskov kolies, nový tvar bočných ochranných líšt a tiež modernizovaná paleta farieb vrátane novej rubínovočiernej Ruby Black Pearl. Na celkovej dĺžke Outlanderu pribudlo po zmenách 40 mm. Natiahol sa tak takmer na 4,7 metra. To, čo však nevidieť, je vyššia tuhosť karosérie. Outlander používa totiž viac vysokopevnostnej ocele a nové výstuhy, čo má vplyv na bezpečnosť, ale aj jazdné vlastnosti.
V interiéri sa Mitsubishi zameralo na posilnenie vizuálnej kvality. Nové je čalúnenie strechy a predných stĺpikov či dekory z klavírnej černe. Podstatnejšie sú však nové sedadlá s lepším bočným vedením a nový volant. Posádka si má tiež užívať vyšší akustický komfort. Outlander prešiel až 30 úpravami na zníženie hluku a vibrácií. Od lepšej izolácie podvozku a motorového priestoru cez vrstvené sklá a účinnejšie tesnenia dverí až po aktívne tlmiče nežiadúcich frekvencií umiestnené na rôznych miestach vozidla vrátane motora a náprav. Polepšil si tiež v asistenčných systémoch. Novinkou sú napríklad ultrazvukové snímače proti nechcenému zrýchleniu a zobrazenie blízkeho okolia vozidla.
Aj vďaka nemu dokáže Outlander rozdeľovať hnací moment medzi pravé a ľavé kolesá. To znamená vyššiu stabilitu v zákrutách a lepšie schopnosti v teréne. Celkovo môže vodič využívať štyri jazdné programy – ECO, Normal, Snow a Lock. Zaujímavosťou módu Lock je, že nejde o režim s obmedzenou rýchlosťou. V prípade Outlanderu ide o permanentný pohon oboch náprav zameraný na čo najlepšiu trakciu. Jazdné vlastnosti ťažia aj z prepracovaného podvozku. Upravené bolo naladenie tlmičov a pružín, posilňovač riadenia, predná náprava dostala tuhší nosník, zadná zas robustnejšie tlmiče.
Nový Outlander bol uvedený na trh len pred pár dňami. Za základnú verziu 2,0 MiVEC 2WD Intense zaplatíte 21 500 eur. Dieselová štvorkolka s manuálnou prevodovkou a pohonom S-AWC štartuje na 29 900 eurách. V ponuke ostáva aj plug-in hybridný Outlander PHEV, ktorý absolvoval podobný rozsah zmien.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 695 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 800 |
Výška (mm) | 1 680 |
Rázvor náprav (mm) | 2 670 |
Objem kufra (l) | 477 – 591/1 608 |
Nájazdový uhol vpredu/vzadu | 21,0/22,5 |
Svetlá výška (mm) | 190 |
Technické údaje
Verzia | 2,0 MiVEC 2WD | 2,2 DI-D AWD | 2,2 DI-D AWD 6AT |
---|---|---|---|
Valce/ventil | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC |
Zdvihový objem (ccm) | 1 998 | 2 268 | 2 268 |
Max. výkon (kW/ot.) | 110/6 000 | 110/3 500 | 110/3 500 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 195/4 100 | 380/1 750 | 360/1 500 |
Prevodovka | 5M | 6M | 6AT |
0 – 100 km/h | 10,6 | 10,2 | 11,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 190 | 200 | 190 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,7 | 5,3 | 5,8 |