
Dvojica ženevských štúdií Suzuki s názvami iK-2 a iM-4 bola síce jasným prísľubom príchodu dvoch nových modelov, len nik netušil, kam nimi japonská značka mieri. Z väčšieho z nich sa nakoniec vykľul kompaktný hatchback Baleno s dĺžkou štyri metre, ktorý vyplní medzeru medzi Swiftom a Vitarou. A čo iM-4? Predpokladalo sa, že vzhľadom na pohon oboch náprav je predobrazom nástupcu terénneho Jimny. Potenciálnou možnosťou bol však aj návrat Ignisu, ktorý odišiel z európskeho trhu už takmer pred siedmimi rokmi.

Dnes je všetko jasné. Z iM-4 sa naozaj stane reinkarnovaný Ignis. Predstaví sa už o necelý mesiac na autosalóne v Tokiu. A vyzerá veľmi príťažlivo. V podstate sa veľmi nelíši od pôvodnej štúdie, až na menšie kolesá a zadný stĺpik, z ktorého zmizli žiabre v štýle starších modelov automobilky (Cervo), navrhnutých v sedemdesiatych rokoch Giorgettom Giugiarom. Ignis bude stáť nižšie než Baleno aj Swift. Na dĺžku má totiž len skromných 3,7 metra a jeho nápravy sú od seba vzdialené iba 2 470 mm. Napriek tomu bude mať s Balenom spoločnú platformu.

Tá naznačuje, že pod jeho kapotou by sme mohli nájsť identickú techniku. Teda atmosférický 4-valec 1,2 DualJet (66 kW) aj preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet (82 kW). Rovnako pravdepodobný je príchod mikrohybridu SHVS s reverzibilným alternátorom a malou li-ion batériou. Napokon, mal ho aj ženevský koncept iM-4. V každom prípade pri Ignise počíta Suzuki s pohonom oboch náprav. Dostane ho však výlučne off-roadovo ladená verzia Ignis Trail so zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou karosérie.
Suzuki nás nechalo nahliadnuť aj do interiéru. Ten je zariadený veľmi triezvo, ale zato prakticky. Nájdeme tu multifunkčný volant z Balena aj moderné multimediálne rozhranie s dotykovým displejom, známym z Vitary. Prístrojový panel je ukrytý pod malým šiltom. Tvrdé plasty oživuje dvojfarebný koncept palubnej dosky a svieže farebné kontrasty ladiace s farbou karosérie. Napríklad na kľučkách dverí a stredovom tuneli. Päťdverová karoséria zabezpečí pohodlný prístup k zadným sedadlám aj k batožine. O veľkosti kufra však nič nevieme. Viac sa dozvieme v Tokiu.