Superb GreenLine sa predstavil na nedávnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Predávať sa bude v oboch karosárskych modifikáciách. Vychádza zo sériového Superbu s najslabším naftovým motorom 1,6 TDI s výkonom 88 kW a krútiacim momentom 250 Nm. To znamená, že už v základe má štrat-stop systém a rekuperáciu brzdnej energie. Konštruktéri však popracovali na ďalších úsporných opatreniach.
GreenLine dostal dlhšie prevody 6-stupňovej manuálnej prevodovky. Tá je, mimochodom, jedinou alternatívou. Sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG, za ktorú si môžete v Superbe 1,6 TDI doplatiť, vám v prípade GreenLine Škoda nedožičí. Významnou novinkou je systém SCR na zníženie obsahu NOx vo výfukových plynoch. Okrem nafty si tak GreenLine so sebou vozí aj zásobu prísady AdBlue.
O zníženie jazdných odporov sa ďalej starajú pneumatiky s nízkym valivým odporom obuté na 16-palcových diskoch a optimalizovaná aerodynamika. GreenLine je v porovnaní so Superbom 1,6 TDI bližšie k asfaltu o 15 mm. Chladič používa aktívne lamely v prednej maske. Liftback dostal väčšiu odtrhovú hranu na výklopnom veku a kombi zas väčší zadný spojler. Koeficient odporu vzduchu Cx klesol pri liftbacku na 0,263 a pri Combi na 0,275. To všetko šetrí vzácne kvapky paliva.
Výsledkom je priemerná normovaná spotreba len 3,7 litra nafty na 100 km, čo predstavuje úsporu 0,4 litra. Pritom zaostáva GreenLine v akcelerácii na stovku v porovnaní s bežnou verziou len o jednu desatinu sekundy (11,0 s). Na druhej strane je ale o 4 km/h rýchlejší (209 km/h). Na jednu nádrž s objemom 66 litrov by mal bez zastávky na čerpacej stanici absolvovať teoreticky až 1 780 km.
Porovnanie parametrov
Motor | 1,6 TDI GreenLine | 1,6 TDI |
---|---|---|
Objem motora (ccm) | 1 598 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 88/3 600 | 88/3 600 |
Max. krút. moment (Nm) | 250/1 600 | 250/1 600 |
Prevodovka | 6 | 6M/7-DSG |
0 – 100 km/h (s) | 11,0 | 10,9/11,0 |
Max. rýchlosť (km/h) | 209 | 206/206 |
Spotreba na 100 km (l) | 3,7 | 4,1/4,0 |