Novinka v ponuke GLE vychádza v podstate z najslabšej benzínovej verzie GLE 400 4Matic. Označenie 450 v názve a prívlastok AMG však jasne naznačujú, že pod kapotou nájdeme predsa len viac kilowattov. Podobne ako pri C 450 AMG pracuje v službách športovejšie orientovanej verzie GLE vidlicový 6-valec s objemom troch litrov. Dvojica turbodúchadiel sa postarala o nárast výkonu na 270 kW a krútiaceho momentu na 520 Nm. V porovnaní s GLE 400 je teda 450 AMG silnejšie o 25 kW a 40 Nm.

Deväťstupňový automat 9G-Tronic preberá síce bez zmien, ale kratší stály prevod 3,47 : 1 je ďalším dôvodom, prečo je 450 AMG v akcelerácii na stovku rýchlejšie než jeho základ. Zvládne to za 5,3 sekundy. Maximálka je z dôvodu obmedzovača zhodných 250 km/h. K lepším jazdným vlastnostiam prispeje upravený pohon 4Matic s rozdelením hnacieho momentu v pomere 40 : 60 v prospech zadnej nápravy, čo znamená väčšie bočné zrýchlenie. V stabilite pomáha aj elektronika a riadenie zadnej nápravy 4ETS ako súčasť štandardného vybavenia.

Majitelia môžu počítať so sériovým adaptívnym pružením a s pneumatickým podvozkom Airmatic. To zároveň umožňuje zníženie svetlej výšky v športových programoch o 15 mm. Jazdných programov je celkovo päť – Comfort, Slippery, Sport, Sport Plus a Individual. Tie menia charakteristiky reakcií plynu, prevodovky, tvrdosť odpruženia, účinok posilňovača riadenia, ale aj prácu trakčných systémov. Mód Individual umožňuje voľnú konfiguráciu nastavenia jednotlivých charakteristík. Pocit športovej jazdy má umocniť aj priamejší prevod riadenia Sport Direst-Steer v pomere 3,47 : 1.

Menil sa aj dizajn, no nie radikálne. V každom prípade sa AMG Sport líši zväčšenými sacími otvormi po stranách nárazníka či špecifickými 20-palcovými čierno-striebornými diskami kolies. Tie obúvajú pneumatiky s profilom 265/45 R20. Za príplatok si však môžete dopriať aj dvadsaťjednotky. Zozadu sú zas viditeľné zdvojené koncovky výfuku zapracované do difúzoru. Interiér sa pýši volantom s kožou Nappa, hliníkovými dekoráciami a pedálmi z ušľachtilej ocele alebo upraveným prístrojovým panelom so športovou grafikou.
To všetko decentne zakrýva fakt, že 450 AMG je v skutočnosti slabšie než civilné verzie GLE 500, hybridná GLE 500e aj obe 8-valcové dvojičky z Affalterbachu s prívlastkami 63 a 63 S. V každom prípade dostanú majitelia do rúk športovo pôsobiaci model s omnoho priaznivejšou cenou, než keby volili ostré AMG.
Technické údaje
Motor | GLE 450 (3,0 V6) |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 2 996 |
Max. výkon (kW/ot.) | 270/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 520/2 000 |
Prevodovka | 9G-Tronic |
0 – 100 km/h (s) | 5,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 |
Spotreba na 100 km (l) | 8,6 |