Emisie sú v automobilovom priemysle horúcou témou a starosti robia najmä producentom supervýkonných áut. Ak totiž nedokážu znížiť flotilové emisie na požadovanú úroveň, budú ich zákazníci platiť za každý gram CO2 navyše vysoké sumy. Aj preto sme sa v nedávnej minulosti stretli napríklad s Mercedesom-Benz SLS AMG Electric Drive či s Audi R8 e-tron, teda so superšportmi poháňanými výlučne elektromotormi. Ich nulové emisie vytvorili priestor pre vysokú nadprodukciu skleníkového plynu, ktorý uniká z výfukov ich konvenčných súrodencov.
Príspevok na rovnakú tému už stihlo predstaviť aj Porsche. Iste si spomeniete na ženevský koncept Mission E. Podobne to vidí britský Aston Martin. Ten sa zatiaľ snažil znížiť emisný priemer CO2 aspoň miniatúrnym modelom Cygnet, ktorý bol dvojičkou Toyoty iQ, ale neúspešne. Z malého a drahého Cygnetu sa stal obchodný prepadák. Teraz sa však vydáva inou cestou. Na britsko-čínskom summite prezentuje 4-dverové kupé RapidE. To vychádza zo sériového modelu, ale ako naznačuje veľké písmeno E v názve, poháňa ho výlučne elektrická energia.
Nejde len o výstrel do tmy. Na vývoji elektrického RapidE sa podieľala britská spoločnosť Williams Advanced Engeneering, ktorá dodáva elektrické komponenty pre formulu E, a finančne projekt zastrešil šanghajský investor ChinaEquity. Podľa spoločnej dohody s automobilkou by mohol prísť na svet sériový model už do dvoch rokov. Šéf Aston Martinu Andy Palmer spresnil, že slávna značka z Gaydonu má v pláne až dve verzie s nulovými emisiami. Kým slabšia z nich bude počítať s pohonom zadných kolies, výkonnejší variant dostane až štyri elektromotory s celkovým výkonom 1 000 koní.
Bližšie informácie nie sú zatiaľ známe. Neoficiálne zdroje tvrdia, že slabší model, ktorého výkon sa má pohybovať na úrovni súčasných 12-valcov Astonu, teda približne 560 koní, bude mať dojazd asi 320 km. O revolúciu v technológii batérií teda určite nepôjde. Tie budú umiestnené pre zníženie ťažiska v podlahe, presnejšie v tuneli, kde sídlil pôvodne kardan. Do výroby pôjde najprv „slabšia“ zadokolka. V porovnaní so sériovým benzínovým Rapide by mala byť jej cena vyššia až o 50 000 libier. Andy Palmer však verí, že ročne vznikne aspoň 400 kusov elektrických RapidE. Väčšina z nich poputuje pravdepodobne do Číny. Celý projekt má stať ChinaEquity 50 miliónov libier.