
Je to tak. Na svet príde Prius 4×4. Samozrejme, nepôjde o klasickú štvorkolku s mechanickým prepojením motora s prednou a so zadnou nápravou. Použije modifikovaný systém e-Four z Lexusu RX, čo znamená, že okrem spaľovacieho motora 1,8 VVT-i a predného elektromotora dostane navyše aj zadný elektromotor.
Prekvapujúce rozhodnutie vyplýva z popularity štvorkoliek v Japonsku. Na európske pomery je ich tam neúrekom. Pohon 4×4 má v tejto krajine napríklad aj malý Yaris, Honda Vezel Hybrid (HR-V), Mazda 2, ale aj množstvo miniatúrnych áut triedy Kei Car. Aj preto bude Prius e-Four dostupný len na domácom japonskom trhu. A postaviť sa má najmä proti hybridnému Vezelu.

Pôvodne s takouto možnosťou Toyota nerátala. Podľa nej nebolo totiž dôležité, aby bol hybridný Prius univerzálnym vozidlom za každých okolností. Lenže páni z marketingu zmenili názor. A technici sa pravdepodobne ani nebránili. Výhodou je, že Prius stojí na modulárnej platforme TNGA, ktorá umožňuje bezproblémovú zástavbu hybridnej technológie aj pohonu oboch náprav.
Z toho dôvodu je dno kufra zvýšené len o päť milimetrov, takže objem batožinového priestoru sa v porovnaní s bežnými verziami Priusu vybavenými rezervným kolesom prakticky nezmenil a ponúka stále 457 litrov. Toyota tiež tvrdí, že druhý elektromotor bude mať len minimálny vplyv na zvýšenie hmotnosti a spotreby Priusu.