
Tak ako Yamaha sľúbila, do Tokia priviezla koncept ultraľahkého kupé. Sports Ride Concept. A nejde len o nejaký „vytunený“ hothatch, ale o skutočné športové náradie. Nie div. Za jeho návrhom stojí sám veľký Gordon Murray, známy konštruktér monopostov F1, ktorý spolupracuje s Yamahou už niekoľko rokov. Napríklad na koncepte miniatúrneho mestského elektromobilu Motiv.e, ktorý má chuť vstúpiť do súboja so Smartom.

Orientácia na športový model od výrobcu motocyklov, skútrov či pián nie je zas až takým veľkým prekvapením. Yamaha si vyskúšala kolotoč F1 a v roku 1992 postavila dokonca 12-valcový superšport OX 99–11. Vznikli však len tri vzácne exempláre. Teraz na to ide z opačného konca. Pred gigantickým výkonom a cieľom podkúriť Ferrari LaFerrari či McLarenu P1 dostala prednosť ľahká konštrukcia, konkrétne množstvo kompozitov a pôsobivý dizajn.

Tak ako pri koncepte Motiv.E použil Gordon Murray stavebný princíp iStream, teraz s použitím karbónových vlákien. Celé šasi je vyrobené z dvoch vrstiev kevlaru a zo sendvičovej vnútornej štruktúry. Podvozok pritom prerastá do ochrannej klietky. Aj preto váži Sports Drive s dĺžkou 3,9 metra iba 750 kg. O jeho dizajn sa postaral Dezi Nagaya, bývalý štylista Toyoty. A nevyzerá zle. Sparťansky zariadená kabína ponúka miesto vodičovi a jednému spolujazdcovi.
O technike Yamaha nič neprezradila, no šušká sa, že za zadnými sedadlami by sa mohol skrývať upravený litrový 3-valec pripravený pre mestské Motiv.e. Má síce len 100 koní, lenže na túto motokáru by to stačiť mohlo. A iste má Yamaha v zálohe aj nejaký ten 4-valec zo superbajku s dvojnásobnou porciou koní. O adrenalín by teda mohlo byť postarané. Autori projektu tvrdia, že napriek drahým výrobným postupom by nemusela táto formula 1 pre amatérov stáť viac ako 30 000 libier.