Už luxusnou limuzínou CT6 Cadillac ukázal, že vie konštruovať sofistikovanejšie autá ako kedykoľvek predtým. Novým sedanom odštartoval doslova novú éru. Stačí spomenúť, že hoci je CT6 veľký ako BMW radu 7, jeho hmotnosť je nižšia ako modelový rad 5. To by ste od automobilky z Detroitu ešte pred pár rokmi asi neočakávali. A v nastúpenom trende pokračuje aj crossover XT5. V ponuke nahradí staršie SRX z roku 2009. Okrem pozície s ním však nemá nič spoločné. XT5 je od základu novým modelom vrátane modulárnej platformy C1XX/Chui, ktorá sa stane základom ďalšej generácie SUV a crossoverov značky.
Dizajn ostrých línií nadväzuje na spomínané CT6. Predná maska je tak lemovaná svetlami s vertikálnymi diódami pre denné svietenie, ktoré smerujú až k hmlovkám. Pod týmito hranami sa však skrýva inteligentná konštrukcia karosérie s veľkým podielom vysokopevnostnej a ultravysokopevnostnej ocele. V porovnaní s predchodcom sa tak Cadillacu podarilo zhodiť na váhe 126 kg. Základná verzia s predným náhonom váži 1 814 kg. To je dokonca o 45 kg menej v porovnaní s výrazne menším Audi Q5 a až o 295 kg menej, ak XT5 porovnáme s Mercedesom-Benz GLE, ktorý má k rozmerom americkej novinky predsa len o čosi bližšie.
A keď sme už pri rozmeroch, spomeňme, že XT5 má na dĺžku 4 815, na šírku 1 903 a na výšku až 1 675 mm. To znamená, že vo všetkých kľúčových parametroch je novinka o málo menšia ako jeho predchodca. Neplatí to však o rázvore náprav, ktorý sa natiahol približne o päť centimetrov na 2 857 mm. A zväčšil sa aj rozchod kolies, čím získalo XT5 stabilnejší postoj. Ten podporujú aj 18– alebo 20-palcové disky kolies. Sympatické je, že napriek „zmrazeniu“ formátu je teraz v interiéri viac miesta. Tak napríklad cestujúci na zadných sedadlách dostali k dobru 8,1 cm v oblasti nôh. Interiér už taký ostrý nie je a dýcha prémiovou atmosférou.
Vo výbave môžeme nájsť úplne nové luxusné prvky, ako napríklad monitor namiesto vnútorného spätného zrkadla, ktorý zlepšuje výhľad vzad až o 300 %, keďže ruší mŕtve uhly tvorené stĺpikmi karosérie. Nové je aj rozhranie CUE s výkonnejším procesorom a integráciou smartfónov cez Apple CarPlay a Android Auto. Zadné veko môže byť teraz ovládané nožným snímačom. Pribudol aj head-up displej a funkcia Surround Vision pre zobrazenie blízkeho okolia vozidla z vtáčej perspektívy. Bezpečnostné prvky obohatil paket Driver Assist s autonómnymi brzdami, udržiavaním v jazdnom prúde, výstrahou pred križujúcimi vozidlami či monitorovaním slepého uhla zrkadiel. Za príplatok sú v ponuke adaptívne full LED svetlá.
Motorová paleta je zatiaľ veľmi úzka. V USA sa XT5 dostane na trh výlučne s benzínovým 6-valcom 3,6 V6 DI VVT s výkonom 231 kW a krútiacim momentom 366 Nm. Palivo šetrí vďaka vypínaniu štyroch valcov a štart-stop systému. Výkon bude prenášať cez 8-stupňovú automatickú prevodovku so systémom Electronic Precision Shift, znižujúcim vibrácie a hlučnosť, na predné alebo všetky štyri kolesá. Štvorkolka AWD dokáže vďaka použitiu dvoch elektro-hydraulických spojok prenášať 100 % výkonu len na jednu z náprav a tým šetriť palivo, alebo rozdeľovať krútiaci moment na pravé alebo ľavé kolesá. To v prípade, ak dôjde k strate trakcie na jednej stope.
Pre Čínu bude určený dvojlitrový preplňovaný 4-valec 2,0 T, tiež s technológiou štart-stop. Jeho výkon je zatiaľ tajomstvom, podobne ako aj bližšie technické a dynamické údaje. Napokon s predajom sa Cadillac ešte neponáhľa. Premiéru absolvuje XT5 najprv v Dubaji a následne na motoršou v Los Angeles. Výroba sa však rozbehne až na jar budúceho roka. Prvé kusy dorazia k americkým zákazníkom. Produkcia v Číne nabehne neskôr. Či sa XT5 dostane do Európy, nie je zatiaľ jasné. Vzhľadom na deklarované veľké plány Cadillacu na starom kontinente by to však bolo logické. Na to však bude XT5 potrebovať moderný diesel. Požičať by si ho mohlo z niektorého z Oplov.