O tom, že Audi plánuje konkurenta pre BMW X6 sa hovorí už poriadne dlho. Pôvodný príchod na trh plánovalo už budúci rok, no odklad spôsobilo rozhodnutie, že Q6 bude výlučne elektromobilom. Jeho avízom sa stal frankfurtský koncept e-tron quattro. Na technologickej konferencii Audi Future Performance Days automobilka oznámila, že sériový model bude veľmi podobný konceptu. „Našli sme tú správnu výšku," hovorí o Q6 šéf projektu Rudiger Chmielewski.
A zaujímavou informáciou tiež je, že v sérii počíta Q6 s niektorými vychytávkami, ktoré si zatiaľ dovolili len koncepčné autá. Audi totiž naozaj plánuje nahradiť spätné zrkadlá kamerami a tiež použiť zadné svetlá z organických diód. Realitou sa majú stať aj zapustené kľučky dverí, znižujúce odpor vzduchu. Najväčšie inovácie sa ale majú skrývať v pohone. Paket li-ion akumulátorov použije články v tvare hranolov, takže medzi nimi bude menej voľného miesta. To znamená, že využijú až 75 % priestoru určeného batériám. Dnes je to len 50.
Sto kilowatthodín kapacity by malo zabezpečiť dojazd až 500 km. Ak prevezme sériový model aj techniku konceptu e-tron quattro, tak potom dostane tri elektromotory. Jeden na prednej a dva na zadnej náprave. V zábere tak budú permanentne všetky štyri kolesá, podobne ako pri bezemisnom Audi R8 e-tron. Napokon technika bude z veľkej časti pochádzať práve z tohto elektrického superšportu. Dynamické parametre tu samozrejme nemáme, ale vďaka 37 Ah prúdu má byť akcelerácia dokonca lepšia ako u modelov americkej Tesly. Počítať tak môžeme so zrýchlením na stovku okolo štyroch sekúnd.
Do predaja sa má Q6 dostať v roku 2018. Dovtedy Audi spolieha, že v Európe a najmä v Nemecku vznikne dostatočne veľká sieť rýchlonabíjacích staníc, ktoré umožnia 80 percentné nabitie akumulátorov do 30 minút a tiež na to, že legislatíva umožní zameniť klasické spätné zrkadlá za kamerový systém. Ak by vám ale elektrické SUV nevyhovovalo, nie je tajomstvom, že v Ingolstadte sa rodí aj vrcholový model Q8, ktorý použije klasické spaľovacie motory.