McLaren 675LT Spider: Šelma z Wokingu prišla o strechu

Príchod otvorenej verzie ostrého modelu 675LT je skutočným prekvapením. Briti tento variant totiž niekoľkokrát vylúčili. Lenže úspech 500-kusovej série kupé, po ktorej sa zaprášilo za necelé dva mesiace, dal verzii Spider nakoniec zelenú. A jazdí takmer rovnako rýchlo.

15.12.2015 06:00
debata
McLaren 675LT Spider preberá všetky karbónové... Foto: McLaren
McLaren 675LT Spider - 2016 McLaren 675LT Spider preberá všetky karbónové komponenty kupé, vďaka čomu je v porovnaní so základným 650 Spider ľahší o 100 kg.

McLarenu sa naozaj darí. Len tento rok uviedol na trh päť noviniek. Od hyperšportu McLaren P1 GTR cez 570S Coupé a 540 C Coupé až po skutočný klenot, odľahčené kupé McLaren 675LT. To zhodilo na váhe vďaka karbónu a sparťanskej výbave až 100 kg, pričom pod krytom kompletne prepracovaného motora pribudlo 25 koní. Výkon sa tak vyšplhal, ako napovedá názov, na úžasných 675 koní (496 kW). Tie katapultovali túto šelmu z Wokingu nad schopnosti Ferrari 488 GTB alebo Lamborghini Huracán. Jednoducho, Briti stvorili najrýchlejší stroj v triede a ako sa zdá, zákazníci ich snahu ocenili.

Päťstokusová séria 675LT, predstavená len začiatkom leta, sa predala za necelé dva mesiace, to napriek astronomickej cene 368 600 eur za kus. Automobilka sa tak snaží z tohto úspechu vyžmýkať ďalší profit. Aby však neznižovala hodnotu limitovanej edície, rozhodla o výrobe 675LT s karosériou Spider. To mnohých prekvapilo, pretože Woking podobné špekulácie doteraz odmietal. A malo to logiku, pretože superľahké LT je so skladacou strechou predsa len ťažšie. Dnes je však realitou a dokonca jazdí s rovnakou gráciou ako kupé. Rozdiely sú takmer nepostrehnuteľné.

Názov LT vychádza z výrazu Longtail, čo je v... Foto: McLaren
McLaren 675LT Spider - 2016 Názov LT vychádza z výrazu Longtail, čo je v podstate predĺžené zadné krídlo zvyšujúce prítlak vo vysokých rýchlostiach až o 40 %.

Základ je, pochopiteľne, ten istý. Teda odľahčená verzia 675LT, ktorá dostala karbónové nárazníky, prahy či zadné čelo, ale tiež kryt motora z Perpexu, kované kolesá a titánový výfukový systém. Karbón našiel uplatnenie aj v interiéri. Vyrobené sú z neho sedadlá prevzaté priamo hyperšportu P1. Celkovo tak ubudlo na váhe 100 kg a hmotnosť klesla na výsledných 1 230 kg. Zároveň LT podstúpilo aerodynamické úpravy. Predĺžené zadné aktívne krídlo, od ktorého je odvodený aj názov Longtail (LT), zvýšilo prítlak o 40 %. To všetko ostalo aj Spideru s výnimkou pevnej strechy.

Zlatý lak Solis je špecialitou otvorenej verzie... Foto: McLaren
McLaren 675LT Spider - 2016 Zlatý lak Solis je špecialitou otvorenej verzie LT. Pre kupé nie je k dispozícii.

Tú je teraz možné v priebehu pár sekúnd sklopiť pod kryt motora. O všetko sa stará elektrohydraulický mechanizmus. A práve ten stojí za miernym zvýšením hmotnosti o 40 kg, pretože inak si monokoková konštrukcia skeletu nevyžadovala žiadne dodatočné výstuhy. No aj napriek pár kilogramom navyše je LT Spider stále o 60 kg ľahšie ako základné kupé 650S. Vyšľachtený, dvakrát preplňovaný 8-valec s objemom 3,8 litra dostal väčšie turbodúchadlá, nové vačky, upravené zvody či odľahčené ojnice. McLaren tvrdí, že v porovnaní so 650S má motor LT celkovo až 50 % nových komponentov. Výsledkom je výkon 496 kW a 700 Nm krútiaceho momentu.

Jednotka s označením M838TL ukrýva množstvo technológií zo sveta F1. Tak napríklad aj systém Ignition Cut, ktorý pri radení odstavuje dodávku paliva a zapaľovanie, aby bola zmena rýchlosti čo najkratšia. Aj preto potrebuje 7-stupňová sekvencia na zmenu prevodu len 40 milisekúnd, čo je polovica v porovnaní s McLarenom 650S. Taký obrovský výkonový potenciál dokázal prakticky úplne zahladiť stopy po virtuálnej nadváhe Spideru. Na stovku zrýchľuje za rovnakých 2,9 sekundy. Rozdiel badať len pri akcelerácii na rýchlosť 200 km/h, ktorá trvá otvorenej verzii 8,1 sekundy, čo je nárast o dve desatiny. Maximálka klesla z 330 na 327 km/h. Ale to naozaj nehrá rolu.

Interiér je zariadený sparťansky. V základe nie... Foto: McLaren
McLaren 675LT Spider - 2016 Interiér je zariadený sparťansky. V základe nie je ani klimatizácia. Priplatiť si môžte za kontrastné čalúnenie Xenon Yellow. Karbónové sedadlá pochádzajú z hyperšportu P1.

Kované disky s rozmerom 19 palcov na prednej a 20 palcov na zadnej náprave sú obuté pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R. Zvláštnosťou Spideru je nová paleta farieb, špeciálne zlatá Solis. Interiér môže dostať za príplatok kontrastné čalúnenie Xenon Yellow. Klimatizácia nie je z dôvodu nízkej hmotnosti súčasťou štandardu, ale ak vám nie je ľúto tých 16 kg navyše, v 675LT ju dostanete zadarmo. Paket Club SportProffesional obsahuje prvky typické pre okruhové špeciály, napríklad hasiaci prístroj, štvorbodové pásy a titánové výstuhy. McLaren plánuje vyrobiť zo Spiderov ďalšiu 500-kusovú sériu.

Za každý exemplár zaplatia záujemcovia 396 140 eur, čo je približne o 27 500 eur viac v porovnaní s kupé. Ozvali sa však aj hlasy, že nová edícia znižuje exkluzivitu tej pôvodnej, čo veru nie je po chuti majiteľom LT Coupé, ktorí kúpu superšportov považujú za investíciu do budúcnosti.

Rozmery, hmotnosť

Dĺžka (mm) 4 546
Šírka (mm) 2 095
Výška (mm) 1 192
Hmotnosť (kg) 1 275

Technické údaje

Motor 3,8 V8 Twin Turbo
Valce/ventily 8/32
Zdvihový objem (ccm) 3 799
Max. výkon (kW/ot.) 496/7 100
Krút. moment (Nm/ot.) 700/5 500
Prevodovka 7A
0 – 100 km/h (s) 2,9
0 – 200 km/h (s) 8,1
Max. rýchlosť (km/h) 326
Priemerná spotreba na 100 km (l)  
McLaren 675LT Spider - 2016
McLaren 675LT Spider - 2016
+3McLaren 675LT Spider - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #McLaren #McLaren 675LT #McLaren 675LT Spider
Články podľa značiek