
Automobilka Hyundai už má s hybridmi skúsenosti. Spomeňme aspoň Kiu Optima Hybrid či Sonatu Hybrid. Nový Ioniq chce však vo svete ekologických áut zamiešať karty podstatne viac, než jeho predchodcovia. Aj preto spočíva na úplne novej platforme, pripravenej pre rôzne druhy alternatívnych technológií. Na trh sa tak dostane ako čistý elektromobil, ako mild-hybrid s benzínovým motorom a elektromotorom a tiež ako benzínový plug-in hybrid s predĺženým dojazdom.
Všetky verzie by mali využívať moderné li-ion batérie a rovnakú karosériu. Bohužiaľ, bližšie technické informácie sú stále zahalené tajomstvom a vychádzať nemôžeme ani z rovnomenného konceptu Ioniq, ktorý sa predstavil už pred troma rokmi v podobe dvojdverového kupé. Dôvod je jednoduchý, štúdia Ioniq bola elektromobilom s predĺženým dojazdom. Poháňaná bola teda prioritne trakčným elektromotorom a slabučký 3-valec pracoval len vo funkcii range-extenderu. Túto koncepciu však Ioniq nedostane.

Zatiaľ tu máme aspoň dve nové skice, ktoré nasledujú po prvej snímke bočnej siluety. A vyzerá to na sympatický liftback alebo sedan s krátkou kapotou, ktorý bude iste prijatý s menšími kontroverziami ako futuristický Prius štvrtej generácie. Aerodynamická karoséria dostane prednú masku s aktívnymi lamelami, čo má zlepšiť obtekanie vzduchu. V pomerne konvenčne zariadenom interiéri máme počítať s ekologickými materiálmi, ktoré budú ladiť s nízkoemisnou povahou Ioniqu.
Viac sa dozvieme až svetovej premiére, ktorá prebehne v januári v Kórei. V Európe sa Ioniq predstaví v marci na autosalóne v Ženeve a v USA na aprílovom autosalóne v New Yorku. Aj z toho možno vyvodiť, že Ioniq zohrá úlohu globálneho modelu. Väčší objem produkcie bude zároveň znamenať aj nižšiu cenu ekologických technológií. Pre úplnosť dodajme, že názov Ioniq je akronymom slov Ion (elektricky nabitý atóm), Unique (jedinečnosť) a písmena Q.