
Zámer BMW priviesť na svet aj otvorenú verziu plug-in hybridného superšportu i8 je známy už tri roky. Napokon, ako koncept sa Spyder predstavil v roku 2012 na autosalóne v Pekingu. Automobilka sa netajila, že po nástupe kupé počíta aj s touto verziou. Nakoniec sa však transformácia karbónového skeletu, presnejšie karosérie z vystužených plastov CFRP z kupé na roadster, ukázala ako pomerne zložitá. Už-už to vyzeralo, že I8 „Cabrio“ jednoducho nebude.

Teraz sa však zdá, že problémy s prestavbou v Mníchove predsa len zvládli a rovnomenný koncept zamieri v januári na najväčšiu výstavu spotrebnej elektroniky CES 2016 v Las Vegas. Pôjde však skôr o technologickú prezentáciu. Počíta sa totiž s tým, že spolu so Spyderom by mala prísť aj modernizácia i8, ktoré je už nejaký ten piatok na trhu. Hovorí sa najmä o väčšej zásobe akumulátorov, ktoré umožnia dlhší bezemisný dojazd a o úpravách preplňovaného trojvalca s objemom 1,5 litra.
Celkový výkon sústavy by tak mohol vzrásť nad súčasných 260 kW a krútiaci moment nad 550 Nm. To by malo zahladiť stopy po vyššej hmotnosti, spôsobenej najmä batériami. Tiež sa predpokladá, že podobne ako koncept z roku 2012 bude Spyder o niečo kratší. V porovnaní s kupé mal na dĺžku 4 480 mm (- 152 mm) a jeho rázvor sa scvrkol na 2 650 mm (- 150 mm). To všetko sú však špekulácie, viac sa dozvieme na výstave v Kalifornii.
Dôležité ale je, že koncept „Mk 2“ by mal byť veľmi podobný sériovému modelu, ktorý odhalí BMW v priebehu roka. Do úvahy pripadá tak Paríž, ako aj niektorá z čínskych motošou.