Nová Lada Xray je po sedane Vesta druhým novodobým modelom AvtoVazu. Kým však Vesta je viac-menej ruským produktom, crossover Xray, postavený na platforme B0, čerpá mnoho z Dacie Sandero. Lada ale tvrdí, že použila až 500 autorských dielcov a vlastný dizajn. Na rozdiel od Sandera bude Xray dostupný neskôr aj s pohonom oboch náprav. Výrobu spustila automobilka už 15. decembra. Na domáci ruský trh sa dostane 14. februára. V súvislosti s tým uvoľnil AvtoVaz kompletné informácie.
Xray je dlhý 4 164, široký 1 760 a vysoký 1 570 mm, čo ho radí kdesi medzi nižšiu a nižšiu strednú triedu, podobne ako Sandero. Orientáciu na nekvalitné cesty deklaruje nadštandardnou svetlou výškou 195 mm. Karoséria hatchback, za dizajnom ktorej stojí Švéd Steve Mattin, ponúkne dostatok priestoru pre 5-čenú posádku a k tomu batožinový priestor s objemom 324 litrov. Po sklopní sedadiel to má byť až 770. Novinka odštartuje kariéru s troma benzínovými motormi. Všetkými so 16-ventilovou hlavou a atmosférickým saním.
Základ tvorí modernizovaný ruský 4-valec s objem 1,6 litra a výkonom 78 kW. S ním Xray akceleruje na stovku tesne pod 12 sekúnd a spotrebuje 7,5 litra paliva. Nad ním bude stáť silnejší 4-valec s rovnakým objemom, ktorý si však polepší len o tri kilowatty (81 kW). Pravdepodobne pôjde o francúzsky agregát Dacie, čomu napovedá identický zdvihový objem 1 598 kubických centimetrov. V tomto prípade si Xray polepší v zrýchlení až o 1,6 sekundy a pritom spotrebuje priemerne o 0,6 litra menej benzínu. Pritom je vybavený tiež 5-stupňovým manuálom.
Na vrchol sa postaví motor s objemom 1,8 litra a výkonom 90 kW, pre ktorý je pripravená 5-stupňová robotizovaná prevodovka. Vlastne pôjde o prvú Ladu s automatikou. Jej jednoduchá konštrukcia však kazí dynamické parametre. Napriek vyššiemu výkonu bude táto verzia v šprinte na stovku pomalšia ako Xray 1,6 16v. Trvá jej to 10,9 sekundy. A bude aj smädnejšia, keďže si na 100 km vypýta 7,1 litra paliva. O pohone 4×4 zatiaľ Lada mlčí. Predokolky budú mať však prednú nápravu McPherson a zadné polonezávislé zavesenie.
Okrem troch motorov môžu zákazníci voliť aj jednu zo štyroch úrovní vybavenia. Základná s názvom Optima má dva airbagy, ABS, stabilizačný systém ESP, denné LED svetlá, výškovú reguláciu sedadla vodiča, diaľkové centrálne uzamykanie či audio s dvoma reproduktormi. Stredný stupeň Comfort pridáva 16-palcové hliníkové disky kolies, manuálnu klimatizáciu a vyhrievané predné sedadlá. Úroveň Top obohaté Xray o predné hmlové svetlá, vyhrievané zrkadlá, parkovacie senzory, multimediálne rozhranie so 7-palcovou dotykovou obrazovkou a navigáciou.
Na vrchol sa postaví Xray Prestige s vyhrievaným čelným sklom, parkovacou kamerou alebo dažďovým a svetelným senzorom. Vyberať možno tiež jeden z ôsmich lakov karosérie. Hlavným tromfom má byť však cena. Za základnú verziu zaplatia zákazníci 589 000 rubľov, čo je 6 819 eur. Sedan Vesta za 514 000 rubľov je teda lacnejší. Stredný stupeň vybavenia si Lada cení na 653 000 rubľov (7 560 €). Najdrahšou verziou je Xray 1,8 16v s automatickou prevodovkou za 723 000 rubľov (8 370 €). Neskôr sa Xray chystá aj s motormi Euro 6 do západnej Európy.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 164 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 760 |
Výška (mm) | 1 570 |
Rázvor náprav (mm) | cca 2 600 |
Objem kufra (l) | 324 – 770 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Technické údaje
Verzia | 1,6 16v | 1,6 16v | 1,8 16v |
---|---|---|---|
Objem motora (ccm) | 1 596 | 1 598 | 1 774 |
Valce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Max. výkon (kW/ot.) | 78/5 800 | 61/5 500 | 90/6 050 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 148/4 200 | 150/4 000 | 170/3 750 |
Prevodovka | 5M | 5M | 5A |
0 – 100 km/h | 11,9 | 10,3 | 10,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 170 | 171 | 183 |
Spotreba na 100 km (l) | 7,5 | 6,9 | 7,1 |