Opel Mokka predstavený v roku 2012 znamenal pre automobilku z Rüsselsheimu jednoznačný úspech. Len v Európe sa pre tento 4,3 metra dlhý crossover rozhodlo pol milióna zákazníkov. Je vôbec tretím najpredávanejším SUV v Európe. Vlani sa darilo lepšie len Renaultu Captur a bestselleru Nissan Qashqai. Udržať pozíciu Mokky, prípadne stiahnuť náskok Captura má rozsiahly facelift, ktorý ukáže Opel v Ženeve. A naozaj nejde len o retuše, čo deklaruje aj nový prívlastok X, ktorý sa má neskôr objaviť na všetkých modeloch Opelu orientovaných mimo asfaltu. Mokka sa technologicky v mnohom inšpirovala novou Astrou, čo jej môže len a len pomôcť.
Zmeny sú viditeľné na prvý pohľad. Predná časť bola prepracovaná prakticky kompletne. Nová je maska s oblejším profilom a motívom krídla, podobným Astre, nárazník aj reflektory s dvojitými bumerangovými dennými diódami, ktoré tvoria nový svetelný podpis. Všetky úpravy viedli k optickému rozšíreniu Mokky. Podobne je to vzadu, kde šírku umocňujú užšie odrazky v nárazníku a opäť nová grafika svetiel. Plastiku uzatvára bohatšia paleta farieb rozšírená o oranžovú Amber Orange a červenú Absolute Red, ale tiež vynovený dizajn diskov kolies. Mokka X pôsobí teraz o čosi uhladenejšie a umocňuje svoj široký postoj.
Hĺbkovú revíziu podstúpila aj kabína. Máme tu úplne novú palubnú dosku, prístrojový panel aj stredovú konzolu. Nové riešenie pridáva viac priestoru a vyzerá podstatne modernejšie, aj keď za obeť padla inovácii horná schránka pred spolujazdcom. Odpustkom je však lepšia ergonómia. Záplavu tlačidiel totiž nahradilo rozhranie IntelliLink so 7– alebo 8-palcovou dotykovou obrazovkou. To je kompatibilné cez platformy Android Auto a Apple Carplay so smartfónmi. V drahšej verzii umožňuje využívať všetky služby Opel OnStar. Komfortné prvky doplnilo bezkľúčové odomykanie.
A Mokka X si polepšila aj v bezpečnosti. Základom asistenčných systémov je nová kamera Opel Eye s vyšším rozlíšením, čo pomáha všetkým elektronickým „barličkám“, ktoré podporuje. Napríklad varovanie pred opustením jazdného prúdu, čítačku dopravných značiek, varovanie pred kolíziou pomocou červeného reflexného LED displeja, a najmä funkcie nových AFL LED reflektorov (Adaptive Forward Lighting LED), ktoré nahrádzajú pôvodné bi-xenóny. Tie pracujú až v deviatich režimoch a zároveň zabezpečujú automatickú reguláciu diaľkových svetiel, a to bez akýchkoľvek mechanických prvkov.
Aj pod kapotou sa objavujú novinky z Astry. Po tom, čo Opel nasadil v Mokke svoj „šepkajúci“ diesel 1,6 TDCi (81 kW), rozširuje ponuku o ďalší agregát novej generácie. Tentoraz benzínový 4-valec 1,4 Ecotec Turbo (112 kW) s priamym vstrekovaním paliva. Dostupný bude v kombinácii so štart-stop systémom, 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom oboch náprav. Systém 4×4 s elektromagnetickou spojkou dokáže na zadné kolesá odviesť v prípade potreby 50 % hnacieho momentu. Za normálnych okolností je Mokka „predkolkou". Aj to podporuje úsporu paliva. Nová benzínová verzia tak vystačí so 6,6 litra benzínu na 100 km.
Vynovená Mokka sa predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve a následne poputuje k prvým zákazníkom. S blížiacim sa termíni predstavenia sa určite dozvieme aj bližšie technické parametre.