Najmenšie SUV od Audi je na trhu už od roku 2011, no do dôchodku sa ešte zďaleka nechystá. A tak chce Ingolstadt po predvlaňajšom facelifte opäť pritiahnuť pozornosť zákazníkov. Tentoraz v podobe novej top verzie RS Q3 performance. Továrenský tuning ju vyšvihol nad súčasné Q3 RS, hoci ani to sa veru nemalo za čo hanbiť. Veď stovku zvládlo za 4,8 sekundy. Lenže performance je ešte rýchlejšie. Po Audi RS6 Avant performance a RS7 Sportback performance je tretím členom rodiny Audi s týmto prívlastkom.
Sympatické je, že na rozdiel od konkurencie bije pod jeho prednou kapotou 5-valcové srdce, konkrétne motor 2,5 TFSI. Takže žiaden downsizing sa v tomto prípade nekoná. Šesťnásobný držiteľ ocenenia Motor roka vo svojej objemovej triede, váži len 180 kg, pod čo sa podpisuje napríklad aj kľuková skriňa vyrobená z uhlíkovej zliatiny. Vďaka zapaľovaniu v poradí 1 – 2 – 4 – 5 – 3 šíri do okolia v časoch 4-valcov nenapodobiteľnú zvukovú kulisu a tú ešte podporuje aktívnou klapkou vo výfukovom trakte, ktorá sa otvára vždy, keď stlačíte plyn viac, ako treba.
To podstatné je ale výkon. V porovnaní s RS Q3 vyžmýkali technici z rovnakého objemu ďalších 20 kW navyše, takže teraz tu máme rovných 270 kilowattov. Krútiaci moment vzrástol z 250 na 265 Nm. Tomu bol prispôsobený väčší chladič aj palivové čerpadlo. Tieto parametre posiela RS Q3 performance cez upravenú 7-stupňovú dvojspojku S tronic s kratšími prevodmi permanentne na obe nápravy. O rozdelenie hnacej sily sa stará elektrohydraulická spojka Haldex pri zadnom diferenciáli, ale aj ESP s funkciou vektorovania krútiaceho momentu pre každé z kolies.
Ak chcete mať RS performance plne pod kontrolou, ponúka Audi úplnú deaktiváciu elektronickej stabilizácie a manuálny režim radenia. Emócie zvyšuje športovo zariadený interiér so splošteným volantom, anatomickými sedadlami s integrovanými opierkami hláv, hliníkovými pedálmi, karbónovými obkladmi a špecifickým dizajnom prístrojovej dosky so sivým podkladom. V sérii je kožené čalúnenie, tentoraz prešívané modrou niťou. Zvonku zas RS performance spoznáte vďaka titánovej prednej maske a matnému dizajnu diskov kolies. Ostatné úpravy si požičalo z „bežného“ RS.
Novinka absolvuje svetovú premiéru v marci v Ženeve. V Nemecku bude cena štartovať na 61 000 eurách.