Kia pripravuje razantný nástup hybridov. Okrem Optimy Hybrid a Optimy plug-in Hybrid stavila aj na špecifické Niro. Tento crossover bol od začiatku vyvíjaný pre zástavbu spaľovacieho motora v kombinácii s elektromotorom a s inou pohonnou sústavu ani neráta. Jeho základom je nová platforma, na ktorej vznikne aj sesterský model Hyundai Ioniq. Ten sa však okrem hybridu predstaví aj ako plug-in hybrid a čistý elektromobil. Aby si však neliezli do kapusty, Ioniq dostane karosériu liftback, kým Niro ponúkne praktickejšiu formu kríženca SUV a MPV.
Sympatický crossover, ktorý sa rodil v dizajnových strediskách Kie v kalifornskom Irvine a kórejskom Namyangu, si požičal názov z tri roky starej štúdie s futuristickými krídlovými dverami. Okrem mena a hybridnej sústavy však nemajú nič spoločné. Niro charakterizuje Kia ako prvé HUV, teda Hybrid Utility Vehicle. Aj tým chce zvýrazniť jeho odlišnosť. Na dĺžku má 4 356, na šírku 1 801 a na výšku 1 534 mm. Rázvor náprav 2 700 mm ho zaraďuje na vrch segmentu nižšej strednej triedy. To, čo nevidieť, je nasadenie veľkého objemu vysokopevnostnej ocele. V samotnej platforme má až 53 % podiel.
Nachádza sa však aj v predných a stredových stĺpikoch. Dôvodom je nielen bezpečnosť, ale aj snaha o nízku hmotnosť. Tej pomáha hliníková kapota a dvere, ale aj hliníkové predné závesy či čapy a tiež odľahčená konštrukcia sedadiel. Tuhosť zvyšujú lepené spoje namiesto zvarov. Zvlášť veľkú pozornosť venovali konštruktéri hluku a vibráciám, čo je pri hybridoch dôležité, keďže spaľovací motor často štartuje a často sa vypína. Zdroj vibrácií je eliminovaný priamo pri zdroji, teda špeciálnymi úchytmi motora, a tiež tlmičom v náboji volantu. O hluk sa stará izolácia kapoty a použitie reliéfnej peny v podlahe. Napriek robustným proporciám prekvapí Niro slušným koeficientom odporu vzduchu Cd 0,29.
Kia v tlačovej správe zdôrazňuje, že Niro zámerne nedáva najavo svoj hybridný charakter. A naozaj, na rozdiel od mnohých ekologických áut, ktoré sa snažia ohúriť aerodynamikou a futuristickými riešeniami, nie je na jeho zovňajšku nič mimoriadne. Napokon v čase plug-in hybridov a elektromobilov s predĺženým dojazdom patrí hybridná sústava Nira skôr k tým konvenčnejším. Spája priamovstrekový atmosférický 4-valec 1,6 GDI (77 kW), pracujúci v Atkinsonovom cykle s elektromotorom (32 kW) integrovaným priamo v motore. Spoločný výkon sústavy 107 kW a krútiaci moment 264 Nm následne spracúva 6-stupňová dvojspojková prevodovka DCT.
Systém dopĺňa li-ion batéria s kapacitou 1,56 kWh. Potom už Niro nepotrebuje ani klasický akumulátor, čo je ďalšia úspora hmotnosti. Dynamické parametre Kia nezverejnila, zato uvádza, že podľa americkej normy spotrebuje Niro na 100 km 4,7 litra benzínu. Podľa európskeho cyklu to má byť 3,9 litra. S ekonomikou prevádzky pomáha systém Eco-DAS (Driver Assistance System), ktorý vodiča navádza na správny jazdný štýl a zároveň obsahuje prediktívny systém, ktorý pomocou dát navigácie o profile trasy určuje tok energií. Systém tak dobíja batériu vtedy, keď je to optimálne a, naopak, využíva jej energiu v čase, keď motor pracuje s nižšou účinnosťou.
Vysoká stavba Nira ponúka ľahké nastupovanie a dostatok priestoru v interiéri. Výhľad z vozidla prirovnáva Kia k modelu Soul, ktorý má podobne vysoký posed. Veľkosť kufra zatiaľ nepoznáme, Niro však dokáže po sklopení zadných operadiel ponúknuť vodorovnú podlahu. Spracovanie palubnej dosky ničím neevokuje hybridný charakter. Ovládacie prvky či dotykové rozhranie so 7-palcovým monitorom si požičalo z Optimy. To znamená kompatibilitu so smartfónmi cez Android Auto alebo Apple CarPlay či 8GB harddisk pre ukladanie hudby a prístup k aplikáciám.
Z bezpečnostných systémov tu nájdeme monitorovanie jazdných prúdov a slepých uhlov zrkadiel, adaptívny tempomat či autonómne brzdy. Či Niro uvidíme aj v Ženeve, je zatiaľ otázne. Jeho svetová premiéra je totiž naplánovaná na autosalón v Chicagu, ktorý sa koná na budúci týždeň. V každom prípade sa však Niro do Európy chystá. Najskôr to bude ale až na jeseň.