O výkon by sme sa ale báť nemali. Pre koncernové modely nižšej strednej triedy je nový maloobjemový priamovstrekový 3-valec naladený na 85 kW, ktoré ponúka od 5 000 do 5 500 otáčok za minútu. To je dokonca o štyri kilowatty viac ako v prípade staršieho 4-valca 1,2 TSI (81 kW). Krútiaci moment stúpol zo 175 na 200 Nm, a to už od 2 000 otáčok za minútu, čo zodpovedá slabšej verzii väčšieho motora 1,4 TSI (90 kW).
Motor by mal byť spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou dvojspojkou DSG. Dynamické parametre známe nie sú, ale vychádzať môžeme z parametrov Volkswagenu Golf 1,0 TSI, ktorý akceleruje na stovku za 9,7 sekundy. O čosi ťažšia Octavia by to mohla zvládnuť za desať. Hlavným bonusom má byť ale samozrejme nižšia spotreba paliva, aspoň tá papierová. A keďže „litrový Golf“ potrebuje na 100 km len 4,3 litra benzínu, je sa na čo tešiť.
Samotná automobilka síce informáciu o novej motorizácii Octavie nepotvrdila, ale presnosť tvrdení fóra o tom, že s výrobou trojvalcových Octavií počíta Škoda od 22. týždňa, napovedá, že zdroj bude naozaj blízky Mladej Boleslavi. Neskôr by sa mala trojvalec objaviť aj vo Fabii a základnej verzii nového SUV Kodiaq.