Ford plánuje do roku 2020 uviesť na trh päť nových alebo vynovených modelov v segmente SUV. Facelift má za sebou malý Eco Sport aj crossover Edge. A teraz je na rade Kuga. Svetu sa ukázala na nezvyčajnom mieste. Ešte pred začiatkom ženevskej motoršou ju totiž automobilka odhalila na veľtrhu spotrebnej elektroniky Mobile World Congress v Barcelone. Zmeny sa dotkli dizajnu, elektroniky aj techniky pod kapotou. Nie sú ale prekvapením, americký náprotivok Ford Escape mal totiž premiéru už pred štvrťrokom v Los Angeles.
Pomerne civilný vzhľad Kugy okorenil Ford úplne novou 5-uholníkovou prednou maskou s dvojicou robustných lamiel, novými nárazníkmi a zmenenou grafikou svetiel. Tie predné s bi-xenónovou technológiou môžu byť teraz adaptívne s celkovo siedmimi režimami činnosti a dennými LED diódami. To celé uzatvára zmenený dizajn 17– a 19-palcových diskov kolies a nový farebný odtieň laku Cooper Pulse. Výrazná plastika dodala Kuge podstatne agresívnejší a svalnatejší zjav.
V interiéri nájdeme prepracovanú stredovú konzolu s novým panelom klimatizácie a najmä 8-palcovou dotykovou obrazovkou najnovšej verzie rozhrania Sync 3. To je kompatibilné so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Samozrejmosťou je pokročilé hlasové ovládanie. Stačí slovný povel „potrebujem tankovať“ alebo „potrebujem kávu“ a navigácia vám okamžite vyhľadá najbližšie kaviarne či čerpacie stanice. Systém tiež umožňuje využívanie mobilných aplikácií.
Nový je aj volant s možnosťou vyhrievania a elektrická parkovacia brzda, ktorá nahradila klasickú ručnú, čím sa na stredovom tuneli uvoľnilo viac priestoru pre odkladacie schránky. Kuga si polepšila aj v asistenčných systémoch. Autonómne brzdy Active City Stop pracujú teraz až do rýchlosti 50 km/h, kým predtým to bolo o dvadsať menej. Parkovanie uľahčuje parkovací pilot, ktorý zvláda po novom nielen pozdĺžne, ale aj priečne manévre a k tomu ponúka výstrahu pri vychádzaní z miesta pomocou senzorov s dosahom 40 metrov.
Väčší dvojliter 2,0 TDCi (110 kW) môže byť spriahnutý s predným náhonom, ale aj pohonom oboch náprav. Jeho silnejšia verzia s výkonom 132 kW je štandardne dodávaná so štvorkolkou. To platí aj pre najsilnejšiu benzínovú verziu 1,5 EcoBoost (132 kW). Slabšie modifikácie toho istého agregátu s výkonmi 88 a 110 kW sú opäť predokolkami. Systém 4×4 nielenže zlepšuje trakciu, ale vďaka vektorovaniu krútiaceho momentu medzi kolesami, presnejšie pribrzďovaním vnútorných kolies, podporuje stabilitu v zákrutách.
Novinka sa po statickej premiére v Barcelone ukáže na nadchádzajúcom jarnom autosalóne v Ženeve. Ako ale býva pri Forde zvykom, s uvedením na trh sa príliš neponáhľa. Kým americké dvojča Kugy s názvom Escape už zamierilo k zákazníkom, do Európy dorazí Kuga až na jeseň.