Opel Easytronic: Lacný 'robot' pre Karl, Adam a Corsu. Ale pre Astru?

24.03.2016 12:00
Opel - prevodovka Easytronic 3.0
Prednosťou novej robotizovanej prevodovky Easytronic 3.0 má byť jej nízka cena. Opel však sľubuje aj krátke reakčné časy a plynulosť. Autor:

Robotizované prevodovky majú množstvo nevýhod. Radia však ako automaty, a pritom sú neporovnateľne lacnejšie. Na túto strunu chce zahrať aj Opel. Modernému imidžu novej Astry to ale sedieť príliš nebude.

Automatické prevodovky, či už dvojspojkové, kontinuálne, alebo klasické s hydrodynamickým meničom, sú stále drahšie v porovnaní s manuálnymi. Pri autách vyšších tried to síce s výslednou cenou príliš nezamáva, no pri malých určite áno. Priplatiť si 1 500 alebo 2 000 eur za auto, ktorého cena sa začína pod hranicou 10 000 eur, znamená zaplatiť minimálne o 15 až 20 percent viac. Riešením sú robotizované prevodovky. Majú konštrukciu manuálnych, len s tým rozdielom, že namiesto vás radí hydraulika a rovnako automaticky. A sú, pochopiteľne, najlacnejším spôsobom, ako odstrániť z podlahy spojkový pedál.

Cenová orientácia prevodovky Easytrinic 3.0 je...
Cenová orientácia prevodovky Easytrinic 3.0 je zrejmá aj z počtu prevodových stupňov. Má ich len päť. Autor: Opel

Má to však háčik. Robotizované prevodovky si u motoristov neurobili dobré meno. Radia pomaly a nekomfortne. Zvlášť v kombinácii so štart-stop systémom vám vedia pripraviť na ceste horúce chvíľky. Drží sa ich vytrvalo už len Fiat, francúzsky koncern PSA, teda Peugeot/Citroën a najnovšie Dacia, ktorá ich zavedie v Sandere a Logane MCV. Vzhľadom na lowcostovú orientáciu rumunskej značky je to pochopiteľné. O to viac však prekvapuje rozhodnutie Opela poslať do sveta nový 5-stupňový robotizovaný automat Easytronic 3.0 pre modely Karl, Adam, Corsa a dokonca pre novú Astru.

Nasadenie robotizovanej prevodovky v malých...
Nasadenie robotizovanej prevodovky v malých modeloch Karl, Adam a Corsa je v celku logické. Ale v Astre bude pôsobiť trochu retro. Autor: Opel

Nemecká automobilka sa však dušuje, že jej riešenie prinesie plynulé radenie a krátke reakčné časy. Lenže takýchto sľubov tu už bolo. Pre zníženie hlučnosti a spotreby bude mať prevodovka dlhé prevodové stupne a dokonca špeciálny režim pre manévre v nízkych rýchlostiach. Spolu s ňou dostanú všetky modely aj štart-stop systém. Priemerná normovaná spotreba vo verziách s litrovým 3-valcom má byť približne 4,2 litra benzínu. Ako sa bude nová prevodovka správať, ukáže však až test. Z dôvodu nízkej ceny si ale klientelu nájsť môže. Napokon bude kombinovaná len s najslabšími pohonnými jednotkami. Výkonnejšie Astry s motormi 1,4 Turbo a 1,6 CDTI ostanú pri klasických 6-stupňových automatoch.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#prevodovka #Opel Astra #Opel Corsa #Opel Karl #Opel. Easytronic
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR