Nový ergonomický koncept, takzvaný i-Cockpit, predstavil Peugeot v roku 2012 v Peugeote 208. Malý volant a predsunuté prístroje nad ním si nakoniec našli cestu aj do Peugeotu 308 či 2008. A zdá sa, že 2,2 milióna zákazníkov, ktorý ho vo svojich Peugeotoch už využívajú, je spokojných. i-Cockpit má tak cestu otvorenú aj do ďalších modelov značky. Tým najbližším bude pravdepodobne nový crossover 3008. Jeho druhá generácia má nielen zmeniť orientáciu od MPV smerom k SUV, čo je dnes logické, ale priniesť aj nové riešenie i-Cockpitu. Peugeot v ňom spojí známe umiestnenie kompaktného volantu a prístrojov s virtuálnym prístrojovým panelom.
To znamená, že klasické ručičky analógových ukazovateľov nahradí 12,3-palcový displej s vysokým rozlíšením, ktorý umožní viacero zobrazení. Vyzerá to nielen „technologicky“, ale najmä funkčne, keďže vďaka digitálnemu zobrazeniu nebude dochádzať k čiastočnému prekrývaniu volantu s údajmi, ktoré boli pri niektorých polohách sedadla vodiča slabou stránkou tohto riešenia. Navyše doplní koncept ďalší 8-palcový dotykový displej vo funkcii multimediálneho rozhrania. Počet mechanických tlačidiel tým Peugeot zredukuje na minimum. Ostanú len na stredovej konzole. Ich rozmiestnenie je pritom inšpirované štúdiou Fractal.
Elektronika na palube obsahuje 3D on-line navigáciu s aktuálnymi informáciami o doprave z TomTom Trafic, kompatibilitu so smartfónmi, prístup na internet a asistenčné systémy vrátane tempomatu, monitorovania chodcov a jazdných prúdov či výstrahu pred kolíziou. Peugeot si dal záležať aj na kvalite materiálov. Mäkčené plasty dopĺňa saténový chróm tlačidiel či výplne dverí so vzorom karbónu. Okrem toho umožňuje tlačidlo Amplify meniť atmosféru interiéru vďaka náladovému osvetleniu palubnej dosky, stredovej konzoly či dverí. Chýbať nemá ani masážne sedadlo vodiča s ôsmimi programami, osviežovač vzduchu či príplatkový Driver Sport Pack, ktorý mení účinok posilňovača, reakciu plynu a zvuk motora.