
Forester absolvoval facelift už v minulom roku, no až teraz dorazí do Európy. Zmeny sú decentné. Vzhľad oživuje výraznejšia predná 6-uholníková maska s novým výpletom, a najmä svetlá s tmavým podkladom a diódami, ktoré majú grafikou evokovať jastrabí pohľad. Ten už používa Impreza, modernizované XV, ale aj kombi Levorg. Jemne preštylizovaný nárazník dostal chrómové lišty v tvare písmena L, ktoré sú vraj odkazom na nízke ťažisko Foresteru s plochými motormi boxer.
Interiér má pôsobiť kvalitnejšie najmä vďaka nasadeniu väčšieho objemu mäkčených plastov a dekorácií z klavírnej černe. Pribudlo tiež hnedé kožené čalúnenie. Najzásadnejšou zmenou je ale prepracované dotykové rozhranie so 7-palcovým monitorom, ktoré si Forester požičal z Outbacku. Je teda kompatibilné so smartfónmi a umožňuje využívať internetové aplikácie. Stredovú konzolu zušľachťujú kovové rámčeky prieduchov ventilácie. Posádka by mala zaregistrovať aj vyšší akustický komfort.

Subaru z dôvodu zníženia aerodynamického hluku použilo o 0,5 mm hrubšie čelné sklo (teraz 4,0 mm) a o 0,4 mm hrubšie sklá vo dverách (teraz 3,5 mm). Nové sú aj dverové tesnenia v oblasti okien a tlmiace materiály vo výplniach dverí. Zvuku motora pribudli zas prekážky v podobe nových absorpčných materiálov v palubnej doske a v oblasti priehradky medzi interiérom a priestorom motora. Bezpečnosť stavia na nových adaptívnych natáčacích LED svetlách. Samozrejmosťou je sedem airbagov či stabilizačný systém ESP optimalizovaný pre pohon oboch náprav, ktorý je štandardom.

Zmenám sa nevyhol ani podvozok, ktorý má zabezpečiť vyššiu stabilitu a komfort. Subaru aktualizovalo nastavenie pružín a tlmičov. Prevod riadenia je skrátený z 15,5 : 1 na 14,4 : 1, čo znamená rýchlejšie reakcie na požiadavku zmenu smeru jazdy. Technika však ostáva pôvodná. Zákazníci majú na výber buď benzínový priamovstrekový boxer 2,0 DIT (110 kW) alebo diesel 2,0 D (108 kW) v spojení so 6-stupňovým manuálom, prípadne kontinuálnou prevodovkou CVT Lineartronic. Spolu s automatom môže byť pohon Symmetrical AWD vybavený trakčnou elektronikou XVD, ktorá zlepšuje trakciu pri nízkych rýchlostiach v teréne a kontrolou klesania Hill Descent Control.
Novinka sa dostaví na trh v priebehu leta a čo je sympatické, Subaru cenu nemení, zatiaľ tu máme ale len tú britskú, ktorá štartuje na 25 495 librách, čo je 31 956 eur.