Švédsky Koenigsegg poslal už v januári do éteru nové informácie o revolučnom motore FreeValve bez vačkových hriadeľov, ktorý testoval v staršom Saabe 9–5. Klasický rozvod v ňom nahradil pneumatickými motorčekmi, ktoré ovládali individuálne každý ventil. Vo vývoji alebo aspoň v jeho financovaní však nie je zjavne sám. Na autosalóne v Pekingu totiž predstavila automobilka Qoros model 3 so 4-valcom 1,6 Qamfree. A ide o tú istú technológiu, len zabalenú v čínskom kabáte.
Opäť tu teda máme experimentálny agregát bez klasického rozvodového mechanizmu. Má objem 1,6 litra a turbodúchadlo. Ventily ovláda technológia FreeValve, aj keď premenovaná na Qamfree. Parametre motora sú očarujúce. Len vďaka revolučnému systému regulácie činnosti ventilov má motor o 45 % vyšší výkon a o 47 % vyšší krútiaci moment. Konkrétne ide o 170 kW a 330 Nm. Pritom má byť vraj spotreba nižšia o 15 % v prípade zahriateho a až o 30 % nižšia v prípade studeného motora. A to sa Qoros a Koenigsegg vyhli drahému priamemu vstrekovaniu paliva. Použili klasické nepriame.
Motor je ľahší, má menej pohyblivých častí a nižšiu stavbu, čo znamená nižšie ťažisko či možnosť použiť nižšie situovanú kapotu. Aktivita Qorosu je však trochu prekvapením. Automobilke sa totiž príliš nedarí, a to ani na domácom čínskom trhu. V Európe to definitívne zabalila. Navyše oznámila, že sa chce v budúcnosti orientovať viac na elektromobily. Nová technológia by ju možno mohla postaviť na nohy. Kedy ju však plánuje zaviesť do výroby, zatiaľ neoznámila. Ukázala ju iba v prototype upraveného sériového Qorosu 3. Samozrejme, nejde o objav.
Priekopníkom v tejto technológii je koncern Fiat, ktorý už v roku 2009 uviedol na trh prvý sériový motor 1,4 MultiAir s nezávisle riadenými ventilmi, aj keď zatiaľ len na strane sania. Koenigsegg však využíva v porovnaní s Fiatom pneumatické motorčeky. Systém umožňuje prechod z klasického Ottovho do Atkinsonovho či Millerovho cyklu a tiež ľubovoľné odpájanie valcov. A to veľmi rýchlo, keďže motorčeky pracujú rýchlejšie ako mechanický systém. Rýchlosť je výhodou aj v tom, že ventily môžu by ť otvorené dlhšie ako tie klasické a zároveň môžu zastúpiť funkciu škrtiacej klapky.