Renault Koleos: Francúzsky X-Trail príde z Kórey aj do Európy

Nové veľké SUV Renaultu so známym názvom Koleos bude stáť nad Kadjarom. Štýlom má evokovať luxusný Talisman. Napokon navrhoval ho rovnaký dizajnérsky tím. Techniku však má spoločnú s japonským SUV – Nissanom X-Trail.

05.05.2016 06:00
debata (2)
Nový Koleos pripomína menší Kadjar, nesie však... Foto: Renault
Renault Koleos - 2016 Nový Koleos pripomína menší Kadjar, nesie však prvky luxusného Talismanu. Napríklad denné svetlá v tvare bumerangu. Novinkou sú aj odvetrávacie otvory v blatníku.

SUV Renault Koleos vyrábala francúzska automobilka od roku 2009. Toto auto malo však skôr kórejské ako francúzske korene. Vychádzalo totiž z aliančného modelu Samsung QM5. V Európe preto veľa vody nikdy nenamútilo. Celkovo však Renault predal za sedem rokov produkcie približne 300 000 kusov. To nie je zlé, no jeho ambície sú dnes podstatne vyššie. Vlani bolo totiž každé piate predané auto na svete buď SUV, alebo crossover. A z tohto trendu chce ťažiť aj Renault. Okrem Capturu a Kadjaru preto rozšíri portfólio aj o nový Koleos. A ten nemá so svojím predchodcom absolútne nič spoločné.

Postavený je na platforme CMF-D, teda základoch, ktoré využíva luxusný Talisman, Espace či Nissan X-Trail. A práve s tým má najviac spoločného. Autonómnym dizajnom sa však jasne hlási do novej rodiny Renaultov. A najavo dáva svoju vrcholovú pozíciu paralelami s vlajkovou loďou Talisman. Napokon, jeho línie mal na starosti rovnaký dizajnérsky tím pod vedením Alexisa Martota. V porovnaní s menším Kadjarom má preto obrovskú chrómovú prednú masku a svetlá LED Pure Vision dennými diódami zabiehajúcimi až do nárazníkov v tvare bumerangu.

Koleos má na dĺžku až 4 670 mm, čo je o 220 mm... Foto: Renault
Renault Koleos - 2016 Koleos má na dĺžku až 4 670 mm, čo je o 220 mm viac v porovnaní s Kadjarom. Rázvor náprav narástol na 2 710 mm. Svetlá výška 213 mm mu dáva šancu aj v ťažšom teréne.

Vzadu nájdeme horizontálne svetlá s trubicami DLR, ktoré prechádzajú až k znaku Renaultu, pričom svietia aj cez deň. Novinkou sú tiež odvetrávacie otvory v predných dverách. Kolesá môžu mať rozmer až 17 palcov. Výsledok je neporovnateľne atraktívnejší ako v minulosti. Menili sa aj rozmery. Na dĺžku má Koleos až 4 670 mm, čo je o 220 mm viac v porovnaní s Kadjarom. Rázvor náprav sa natiahol na 2 710 mm čo je ešte o 5 mm viac ako pri X-Traili. Svetlá výška 213 mm a stojí za slušnými nájazdovými uhlami 19 stupňov vpredu a 26 vzadu. Takže Koleos nie je rozhodne len ponáškou na SUV.

Interiér využíva rozhranie R-Link 2 s... Foto: Renault
Renault Koleos - 2016 Interiér využíva rozhranie R-Link 2 s 8,7-palcovým vertikálnym dotykovým displejom a digitálny prístrojový panel.

Interiér vychádza z Talismanu. Máme tu preto veľké rozhranie R-Link 2 s uhlopriečkou sedem alebo 8,7 palca, pri väčšom z nich je displej situovaný vertikálne, ale aj digitálny prístrojový panel. Luxusné postavenie reprezentuje výber kvalitných materiálov či ponuka predných ventilovaných, masážnych a vyhrievaných sedadiel. K dispozícii bude aj vyhrievaný volant, vyhrievané čelné okno či aparatúra Bose. Atmosférou a vybavením tak Koleos opäť pripomína Talisman. A to aj asistenčnými systémami balíka ADAS s autonómnymi brzdami, monitorovaním jazdných prúdov či slepých uhlov zrkadiel a adaptívnymi LED svetlami.

Luxusné sedadlá ponúkajú vyhrievanie aj... Foto: Renault
Renault Koleos - 2016 Luxusné sedadlá ponúkajú vyhrievanie aj ventilovanie. Na palube môže byť tiež aparatúra Bose.

Koleos má tiež ponúknuť dostatok priestoru. Vstup do interiéru zabezpečujú dvere, ktoré sa otvárajú v uhle 70, respektíve 77 stupňov. Vodič sedí až o 150 mm vyššie ako v Talismane. Renault je ale pyšný najmä na 289 mm priestor na nohy pre cestujúcich vzadu. Tretí rad sedadiel síce Koleos nedostane, to preto aby si neprekážal s X-Trailom, no o to štedrejší bude jeho batožinový priestor. Už v základe má objem 624 litrov a po sklopení operadiel zadných sedadiel priamo z kufra systémom Easy Brake až 1 945. Pritom vznikne vďaka dvojitej podlahe vodorovná ložná plocha. Na otvorenie veka stačí pohyb nohy v oblasti senzora v nárazníku.

Aj vzadu vidíme horizontálne svetlá evokujúce... Foto: Renault
Renault Koleos - 2016 Aj vzadu vidíme horizontálne svetlá evokujúce Talisman. Svietia aj cez deň, hoci legislatíva to nepredpisuje.

Ponuku motorov Renault zatiaľ neprezradil. Hovorí len o dvoch benzínových a dvoch naftových 4-valcoch s výkonovým rozpätím od 96 do 127 kW. Určite medzi nimi bude agregát 1,6 dCi (96 kW, 118 kW) a zážihové turbo 1,6 TCe (120 kW). Okrem 6-stupňového manuálu dostanú zákazníci na výber kontinuálnu prevodovku CVT od Nissanu. Podobne ako systém pohonu oboch náprav, ktorý Renault označuje ako ALL Mode 4×4-i. Pracuje v známych režimoch 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock pre nízke rýchlosti a zlé adhézne podmienky. Zároveň sa štvorkolka podieľa na lepšej stabilite v zákrutách.

S Koleosom, ktorý práve debutoval na autosalóne v Pekingu, to však zatiaľ nie je pre Európanov zatiaľ také „hiorúce“. Najprv sa totiž dostane na jeseň do Austrálie, Turecka a Latinskej Ameriky. Koncom roka dorazí do Číny a Ruska. Európa príde na rad až začiatkom budúceho roka. Zaujímavé je, že produkciu bude naďalej zabezpečovať kórejský závod Busan, len verzie pre Čínu budú schádzať z montážnych liniek v čínskom Wuhane.

Renault Koleos - 2016
Renault Koleos - 2016
+14Renault Koleos - 2016

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Nissan X-Trail #autosalón Peking 2016 #Renault Koleos
Články podľa značiek