Citroën C4 Picasso: Nová maska a PureTech s automatom

10.05.2016 06:00

Po troch rokoch inovuje Citroën svoje dvojičky C4 Picasso. Prinášajú úspornejšiu prevádzku, modernejšie multimediálne rozhranie, viac bezpečnostných systémov, ale aj viac štýlu vďaka dvojfarebnému lakovaniu karosérie či úplne novej prednej maske.

Vynovený Citroën C4 Picasso si zachoval...
Vynovený Citroën C4 Picasso si zachoval trojúrovňovú architektúru svetiel. Objavuje sa tu však nový nárazník a viac chrómu. Prvýkrát je dizajn prednej časti zjednotený pre obe verzie. Autor: Citroën

Trieda vanov nie je v dobe crossoverov práve v kurze, ale Citroënu sa na tomto poli vždy darilo. Jeho dvojičky C4 Picasso a Grand C4 Picasso sú nielen najpredávanejšími modelmi značky, ale aj bestsellermi vo svojom segmente. Za tri roky sa pre ne rozhodlo vyše 300 000 zákazníkov. Iste nie náhodou boli práve tieto dva modely prvými reprezentantmi koncernu PSA na novej odľahčenej platforme EMP2. A hoci sú vďaka tomu stále na technologickom pulze dňa, Citroën im naordinoval modernizáciu. Zmeny nie sú dramatické, ale francúzske dvojičky sa posúvajú opäť o krôčik ďalej.

Plastika sa dotkla hlavne prednej časti, tentoraz so zjednoteným dizajnom pre obe verzie. Úzke denné LED svetlá sú lemované výraznejšou chrómovou lištou. Tie stretávacie dostali v štandardne xenónové výbojky. Úplne prepracovaná je predná maska a nárazník. Bočné chrómové prvky majú umocniť šírku vozidla a lesklý čierny plast v oblasti poznávacej značky zas pocit kvality. Zadné svetlá majú už v základnom vyhotovení 3D grafiku. Aj na zadnom nárazníku pribudla chrómová lišta. Najväčšou zmenou pri krátkom C4 Picasse je však ponuka kontrastnej čiernej strechy.

Aj na zadnom nárazníku pribudla chrómová lišta....
Aj na zadnom nárazníku pribudla chrómová lišta. Svetlá majú navyše štandardnú 3D grafiku. Autor: Citroën

Facelift uzatvárajú nové 17-palcové disky kolies s diamantovým efektom alebo dvojfarebným spracovaním a nové laky karosérie – modrá Lazuli Blue, sivá Steel Grey a Sand Grey. Grand C4 Picasso zas ponúka nový strieborný odtieň charakteristických strešných oblúkov. Interiér získal novú atmosféru vďaka štyrom farebným schémam Grey Harmony, Wild Blue, Dune Being a Hype Grey. S nimi sa však viažu aj niektoré špecifické druhy výbavy. Wild Blue obsahuje napríklad masážne sedadlá, Dune Being relaxačné opierky hláv a Hype Grey zas roletky na oknách a čítacie lampy.

Interiér je vybavený novým dotykovým rozhraním...
Interiér je vybavený novým dotykovým rozhraním so 7-palcovým displejom, kompatibilný s väčšinou smartfónov. Dvanásťpalcová obrazovka prístrojového panelu slúži aj potrebám novej navigácie. Autor: Citroën

Zásadnou modernizáciou je nové rozhranie Connect Nav so 7-palcovým dotykovým monitorom a prepracovaná grafika veľkej 12-palcovej obrazovky vo funkcii prístrojového panelu. Multimediálny systém je kompatibilný so smartfónmi s operačným systémom iOs a Android. Zároveň umožňuje využívanie nových aplikácií. Zdokonalená bola navigácia a telematické dopravné služby TomTom. Pribudli nové asistenčné systémy. Najmä adaptívny tempomat pracujúci v rozsahu od 30 do 180 km/h, autonómne brzdy pre nízke rýchlosti a varovanie pred kolíziou nad rýchlosťou 30 km/h.

Pod prednou kapotou je najdôležitejšou zmenou...
Pod prednou kapotou je najdôležitejšou zmenou kombinácia 3-valca 1,2 PureTech (96 kW) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Autor: Citroën

V jazdnom pruhu vás môže udržiavať aktívny Lane Depature Warning systém. Užitočný je aj 360-stupňové zobrazenia okolia pri cúvaní. K novým komfortným prvkom patrí ovládanie elektrického veka nožným senzorom. A keď sme už pri kufri, spomeňme, že krátka verzia ponúka minimálne 537 a predĺžená Grand C4 Picasso 645 litrov. Priestor však možno zväčšovať posúvaním druhého radu sedadiel. Citroën tiež pripomína excelentné hodnoty priestoru na kolená pre cestujúcich vzadu s hodnotou 159 mm. Grand C4 Picasso môže byť za príplatok vybavený tretím radom sklápateľných sedadiel.

Pod prednou kapotou došlo len k zopár zmenám. Tou najdôležitejšou je kombinácia 3-valca 1,2 PureTech (96 kW) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou EAT6. Je však otázne, či sa dostane aj k nám, keďže obe verzie sú na Slovensku v ponuke výlučne s naftovými motormi 1,6 BlueHDi (88 kW) a 2,0 BlueHDi (110 kW), ktorých paleta sa nemení. Novinky by mali doraziť na trh začiatkom leta.

Citroën C4 Picasso -
		2016
Citroën C4 Picasso -
		2016
+18Citroën C4 Picasso -
		2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#facelift #Citroën Grand C4 Picasso #Citroën C4 Picasso #Citroen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
25. 12. 2017zlacnenie1.177 €1.305 €
18. 12. 2017zdraženie1.178 €zdraženie1.305 €
11. 12. 2017zlacnenie1.160 €zlacnenie1.303 €
4. 12. 2017zlacnenie1.161 €zdraženie1.304 €
27. 11. 20171.174 €zlacnenie1.299 €
20. 11. 2017zlacnenie1.174 €zlacnenie1.302 €
13. 11. 2017zdraženie1.178 €zdraženie1.330 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk